Waarom durf je geen 'nee' te zeggen? Waar ben je precies bang voor?
Maar zodra je weet waar je bang voor bent ("Als ik 'nee' zeg, vinden ze me niet aardig meer") kun je iets doen aan die angst ("Als ze me al niet aardig vinden als ik een keertje niet mee wil naar de stad, ligt dat aan hen, niet aan mij.")
Op jouw leeftijd is de sociale druk heel erg hoog, zeker bij meisjes. Ze vormen dan hechte clubjes die zich eventueel afzetten tegen anderen (jongens, leraren of meisjes die niet in hun clubje willen/mogen/passen). Wanneer je 'nee' zegt, zet je jezelf voor een kort moment buiten de groep en als je dat te vaak doet, zien ze jou als een bedreiging voor de groep en lig je erbuiten.
Binnen een clubje heb je vaak ook één baas waar de rest achteraan loopt. Als die 'baas' jou veel verzoeken doet, is de kans groot dat ze jou aan het uittesten is.
Omdat je zelf ook een meisje bent, ben je (waarschijnlijk) gevoelig voor dergelijke mechanismes en zul je niet gauw een onwenselijk antwoord geven.
Ik zou je willen adviseren om daar toch mee te experimenteren. Het is heel belangrijk om je grenzen te leren aangeven. Begin gemakkelijk, bijvoorbeeld bij een jonger broertje of bij iemand uit een klas lager. Langzamerhand kun je het niveau voor jezelf opschroeven tot je uiteindelijk aan iedereen op een natuurlijke manier je mening durft te geven.