Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Helpt een anti-bacteriele zeep zoals Dettol of Uni-Cura beter tegen verspreiding van een griepvirus dan gewone zeep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Volgens mij is belangrijker hóe je wast. Als je twee tellen even vluchtig langs Dettol of Unicura aait en dat gelijk weer wegspoelt, dan is dat echt niet beter dan als je grondig met warm water je handen met een ander zeepsoort wast.

Naar mijn idee is het góéd wassen belangrijker dan het middel.
Maar de middeltjes zullen je natuurlijk graag van mijn ongelijk overtuigen, want die willen graag ook een boterham op de plank. En dat hebben zij alleen als hun product gekocht wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een virus is geen bacterie dus nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We moeten ons niet gek laten maken met een zeepje tegen de griepverspreiding.
Tot nog toe is het nog steeds een zeer onschuldig griepje.
En zelfs dat onschuldige griepje laat zich niet tegen houden door een zeepje.
Overal waar mensen bij elkaar zijn kan je een besmetting oplopen, slechts een hoestje of niesje en je kan besmet zijn.
Maar ook door alles waar zieke mensen aan gezeten hebben, in en uitstapplaatsen bij bus tram en trein, deuren van winkels, kantoren scholen, sportscholen enz.
Bij het afrekenen van boodschappen die ook dagelijks door de handen van anderen gaan voor het afrekenen.
En wat dacht je van geld?
Dat gaat dagelijks van hand(even niezen) tot hand.
Zelfs in de kerk loop je kans op besmetting!

Veel belangrijker is zorgvuldig om te gaan met je eigen lichaam, leef met regelmaat, eet gezond, slaap voldoende,
neem e.v.t. extra vit. C.
Zorg dat je zo gezond mogelijk bent.
Pas dan ben je goed bezig en oh ja, positief denken helpt ook , misschien nog wel meer dan een zeepje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die griep is gewoon niet erg. Het is echt maar waar je je druk om wilt maken. Het is gewoon een griepje. Je wordt misselijk, je hebt spierpijn, je bent moe. That's it. Ze zijn alleen bang dat 2/3 van NL het krijgt. Want dan ligt alles plat. Kantoor/OV/scholen, etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze geven als advies dus handen wassen, de zeep zal niet veel uitmaken behalve in je portomonee. die dettol handzeep is geloof ik een van de duurste. zeep=zeep. met een antibacteriele zeep maak je ook goede bacterien dood, en dus je weerstand lager.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding