Hoe komt het dat sommige mensen wel, en andere mensen geen wallen krijgen als ze een nacht slecht slapen?

Ik zie er meteen niet meer uit, als ik 3 uur minder slaap dan gewend. Dan lijk ik, nouja het woord zegt het, een lijk. Maar vrienden van me slapen minder, of niet, en vertonen geen spoor van vermoeidheid. ????? Waar komen wallen vandaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hai, Ik heb het ook, oorzaak is een combinatie van een dunne, lichte huid, slaaptekort en stress. De huid kan ik niet veranderen de andere twee factoren wel. Dat doe ik als volgt: Ik weet uit jarenlange ervaring dat ik met 9 uur slaap echt voldoende slaap. Wanneer ik dat structureel volhoud, krijg ik geen wallen. Bijkomend voordeel is dat ik beter denk en me beter voel wanneer ik voldoende heb geslapen. Stress kan ik bij mezelf redelijk goed hanteren. Als ik het een periode erg druk heb op mijn werk, onderneem ik privé niet zo veel zodat ik thuis tot rust kan komen.

Waarschijnlijk van het denken aan al die verleidelijke meisjes die je reine gedachten,die", hoe noemde je dat"besmeuren.

Kan ook komen door te veel slapen en wellicht heb je een ritme waardoor je dus snel uit je ritme bent. Vrienden van jou hebben dat ritme waarschijnlijk veel minder. Daarbij is 2 liter water drinken per dag ook niet verkeerd hoor om er beter uit te zien ook na een korte nacht.

Je hebt er aanleg voor of niet. Ik ben zoiemand die er aanleg voor heeft. Smeerseltjes... hou maar op, dat helpt allemaal niet. Wat mij wel opvalt is dat het minder wordt door Vitame B te slikken (of uit je voeding te halen) en op te passen met alcohol. Een avondje doorzakken is bij mij funest. Als ik me gewoon aan de normale voeding hou en een pilletje vitamine B slik valt het bij mij allemaal nog wel mee. Gezonde nachtrust is ook heel belangrijk. Wie weet helpt het.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100