hoeveel km moet je doen om 10000 stappen per dag te doen?

ik heb nu een stappenteller en die geeft bij 7187 stappen 5,02 km. Klopt dit ?

8 jaar geleden
55.6K
Amadea
8 jaar geleden
Dat hangt geheel af van de grootte van de stappen die jij maakt. Het is dus niet bij voorbaat te zeggen hoeveel kilometer iemand heeft gelopen als zij of hij 10000 stappen heeft gezet.
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je de stappen laat tellen wanneer je een wandeling maakt, zullen de stappen allemaal even groot zijn. Weet je je maat stap, dan kan de afstand kloppen.
Wanneer je de stappenteller een hele dag draagt, dan zet je ook vaak kleine stapjes, even terug van de koelkast, klein stapje voor de deur, stapje bij opstaan etc. Dan zegt de stappenteller niets over de afstand.
zondag
8 jaar geleden
Als ik buiten loop reken ik 2 stappen voor 1 meter. Dat is dus inclusief de lengte van mijn voetzolen. In mijn geval blijkt dat heel aardig te kloppen.

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan hoe grote stappen jij zet. Dat ligt dus aan je lichaamslengte en de lengte van je benen.
Als je het zeker wilt weten, moet je een stuk gaan lopen waarvan je precies weet hoe ver het is (atletiekbaan bijvoorbeeld). Eerst ga je wandelen (teller op 0 zetten voor je begint). Nadat je deze lengte hebt gewandeld in normaal tempo noteer je hoeveel stappen dat is. Nu kun je ook nog eens dit stuk gaan rennen en kijken hoeveel stappen dit is.
Ik heb zelf een Fitbit, en kan in de opties zelf de stapafstand invoeren, en dan past hij de afstand aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
10000 stappen is voor mij ongeveer 8 km. Maar focus je niet teveel op de getalletjes, het gaat er om wat je gemiddeld hebt aan activiteit op een dag.
Ritsuka