Kunnen oorsuizen verdwijnen met sint janskruid?

Sinds 2 jaar heb ik oorsuizen.In maart 2014 ben ik begonnen met het innemen van hypriplant.Wat bleek is dat na 2 weken mijn oosuizen totaal verdwenen waren.Na een doos ingenomen te hebben zijn mijn oorsuizen teruggekeerd.Momenteel ben ik gestart met een nieuwe doos van hyperiplant en ook nu zijn mijn oorsuizen verdwenen....kan ik hypriplant blijven gebruiken tot......desnoods levenslang?

Toegevoegd na 26 minuten:
Verder neem ik géén medicatie...

Toegevoegd na 35 minuten:
Eerst en vooral Bedankt voor de vele reactie's!
Voor alle duidelijkheid,als je tinnitus/oorsuizen hebt dan probeer je alle middelen om dit te doen verminderen,het is om knettergek te worden.
Ik had ergens gelezen dat sint janskruid zou helpen bij deze fantoomgeluiden.
Bij mij slaat sint janskruid zeer goed aan.(hyperiplant,perika,...)
Kan ik sint janskruid levenslang slikken zonder enige schade ?

groeten,
stoffel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

St. Janskruid is een krachtig anti-depressivum. Oorsuizen kan om veel redenen ontstaan. Een van die redenen kunnen verschijnselen die onder depressiviteit vallen zijn. Alsdan zal St. Janskruid werkzaam kunnen zijn. Als het werkzaam is is het raadzaam dit niet voortdurend (levenslang) te slikken omdat het kruid zeer negatieve bijverschijnselen bij andere medicatie kan opwekken. Beter is het om te onderzoeken of het oorsuizen een niet lichamelijke oorzaak heeft en daar dan wat aan te gaan doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb eens een filmpje op tv gezien over een behandeling tegen oorsuizen. Het was in een ziekenhuis en ging over een type oorsuizen die niet in het oor zat, maar door de hersens geproduceerd werd a.h.w. Bij gebrek aan geluid van buiten produceerden de hersens zelf het geluid.
Het type geluid werd in overleg met de patient in kaart gebracht en op een afspeelbaar apparaatje gezet. De patient moest volgens een luister schema naar de opname luisteren.
De hersens werden er zo toe aangezet het suizende geluid niet meer te maken. Het geluid kwam weer van buitenaf.
Het ligt er aan welk type oorsuizen je hebt. Om daar achter te komen en of je er wat aan kunt (laten) doen zou je er goed aan doen je door te laten verwijzen naar een kno arts. Er bestaat ook een vereniging voor mensen met oorsuizen/tinitus.
Beterschap!