Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn eigen stem horen zonder die te hoeven opnemen?

Andere mensen horen mijn stem anders dan dat ik mijn eigen stem in mijn hoofd hoor.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je je handen achter je oren zet en deze wat naar voren drukt, zodat je niet alleen je inwendige maar juist vooral het uitwendige stemgeluid opvangt, krijg je een redelijke indruk van wat mensen om je heen te horen krijgen.
Alleen vinden zij het minder raar / vreselijk dan jij zelf, omdat zij aan die stem gewend zijn. Voor jezelf lijkt het vaak heel schel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Via een microfoon, verterker en koptelefoon/oortjes.
(Lees meer...)
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helpt niet; zie mijn antwoord.
Dat kan niet. Je stem gaat gedeeltelijk binnendoor via je schedel en andere delen van je hoofd en klinkt dus anders dan hoe mensen je horen praten. Dus als je wilt horen hoe anderen je horen zul je het echt moeten opnemen. Wel met goede apparatuur, anders wordt het daar weer vervormd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
via een echo dan? Geen hoofdresonantie vanwege de vertragingstijd van de weerkaatsing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij Nemo in Amsterdam.
Daar staat een reflector en als je op een bepaald punt staat kun je jezelf horen praten.
Het is een soort schotel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding