Waarom heb ik geen spierpijn in mijn kont?

Ik hoor er bijna iedereen wel eens over: spierpijn in je kont. Gekke vraag, maar waarom heb ik dat nooit. Ik doe workouts speciaal voor mijn kont, ik heb ze van een uur gedaan (zonder gewichten), maar ik heb nog nooit echte spierpijn in mijn kont gehad. Andere mensen hoor ik dan wel eens over spierpijn tijdens het fietsen of hardlopen terwijl je de spieren in je billen dan minder intensief gebruikt. Waarom heb ik geen spierpijn in mijn kont en voel ik het ook nooit 'burnen'? En kan je kont alsnog groter worden door workouts zonder spierpijn te voelen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.9K
Ritsuka
8 jaar geleden
Hoe zwaar heb je de gewichten en welke oefening doe je precies?
Ritsuka
8 jaar geleden
Spierpijn is trouwens geen goede indicatie van een goede workout, het zegt alleen maar dat je spieren niet snel genoeg melkzuur kunnen afvoeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
`zonder gewichten` dus 0 kilo dan.. Voor burnen, spierpijn en meer spieren:
deadlifts
Doe dat iets te zwaar (niet aan te raden) en dan heb je maar een paar sets nodig (duurt minder dan 10 minuten) om flink spierpijn te krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka Ik deed eerste oefeningen van 3 kwartier zonder gewichten en gericht op de booty, maar ik had nooit spierpijn.

Antwoorden (1)

Je benen en billen zijn over het algemeen al best sterk, die moet je echt uitdagen met zware gewichten.
Dingen als deadlift, squat en hip thrust met een zware barbell (en correcte uitvoering) gaan je echt wel spierpijn geven.
Voeg dit toe aan een workout en dan ga je wel effect zien.
Uur lang een workout voor je billen zou ik niet doen, pak ook andere spiergroepen wat mee om beter in balans te blijven qua opbouw spiermassa.

Zelf vind ik 2-3x in de week een fullbody schema lekker om te doen, en dan leg je wat extra focus op je benen en billen als je die op wilt bouwen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb wat links in bronnen geplaats met voorbeeld workouts en tips vor als je billen wilt laten groeien.
De meeste geven ook voorbeeld filmpjes hoe je de oefening uit moet voeren.

Het beste is met een goede trainer werken in de sportschool, en je voeding is natuurlijk ook belangrijk. De genoemde sites hebben alle 3 veel info over o.a. die onderwerpen. Ik lees regelmatig de artikelen die ze plaatsen.
Ritsuka