Hoe zien russen er uit op de chinese grens?

Als een Rus op de grens woont van Rusland en China, lijkt die dan op een rus of op een Chinees? En hoe dichter je bij de grens woont hoe meer je op een Chinees gaat lijken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5K

Antwoorden (2)

Rusland heeft tegenwoordig geen grenzen meer met China. Sinds Kazachstan onafhankelijk is geworden zit dat land tussen China en Rusland in. In Kazachstan wonen veel etnische Russen en die haalde ik er tijdens mijn vakantie in 2007 met gemak tussenuit. Ze onderscheiden zich van de autochtone Kazachen door hun minder smalle ogen. Kazachen hebben (sorry voor de term, ik weet geen andere en ik bedoel het niet beledigend) in meerdere mate spleetogen dan Russen maar in mindere mate dan Chinezen.

Toegevoegd na 16 uur:
Ik ben er inmiddels achter dat Rusland nog wel degelijk directe grenzen met China heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik me niet vergis, dan grenst Rusland nog wel degelijk aan China. Om precies te zijn het noorden van China, boven Mongolie. Die russen zien er daar grotendeels uit als Mongolen (niet lullig bedoeld), en die lijken vrij veel op die Kazachen die MaartenVerrips omschreef.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
China en Rusland grenzen inderdaad nog steeds een behoorlijk stuk aan elkaar. Ruim 3000km zelfs. Om dat een beetje in perspectief te plaatsen. Het is vergelijkbaar met de hemelsbrede afstand van Amsterdam naar Damascus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt. Ik heb de verkeerde kaart bekeken.
Ten noorden van Mongolie grenst Rusland nog aan China. De Russen zien er daar uit als een soort splitsing tussen Mongolen en Siberiers. Zoals mijn voorganger omschreef hebben deze Russen meer spleetogen (sorry voor deze omschrijving) dan de andere Russen en minder dan de Chinezen.