Hoe zien russen er uit op de chinese grens?

Als een Rus op de grens woont van Rusland en China, lijkt die dan op een rus of op een Chinees? En hoe dichter je bij de grens woont hoe meer je op een Chinees gaat lijken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Rusland heeft tegenwoordig geen grenzen meer met China. Sinds Kazachstan onafhankelijk is geworden zit dat land tussen China en Rusland in. In Kazachstan wonen veel etnische Russen en die haalde ik er tijdens mijn vakantie in 2007 met gemak tussenuit. Ze onderscheiden zich van de autochtone Kazachen door hun minder smalle ogen. Kazachen hebben (sorry voor de term, ik weet geen andere en ik bedoel het niet beledigend) in meerdere mate spleetogen dan Russen maar in mindere mate dan Chinezen. Toegevoegd na 16 uur: Ik ben er inmiddels achter dat Rusland nog wel degelijk directe grenzen met China heeft.

Ten noorden van Mongolie grenst Rusland nog aan China. De Russen zien er daar uit als een soort splitsing tussen Mongolen en Siberiers. Zoals mijn voorganger omschreef hebben deze Russen meer spleetogen (sorry voor deze omschrijving) dan de andere Russen en minder dan de Chinezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100