Bijna 2 jaar geleden heb ik mijn vingers gebroken dmv een baksteen. De pink is verbrijzelt en het nagelbed is beschadigd. Gaat dit nog goed komen?

Het gebeurde ongeveer 2 jaar geleden. Mijn hand lag op de grond en iemand liet/gooide er een baksteen op. Pijn, Pijn, Bloed, ziekenhuis, 6 uur wachten. Het bleek een tweedegraads breuk te zijn (een open breuk) en mijn pink had een crushletsel (hij was verbrijzeld). Ook het nagelbed is hierbij beschadigd. Er moest een gat in de nagel worden geboord om het bloed eruit te laten, maar dat was niet de oorzaak. Toen de nagel opnieuw aangroeide zag hij eruit zoals op de foto hieronder, en is zo blijven terug komen. Met enige kans, gaat het nog een keer goed worden?

(Ook voel ik geen warmte in die pink, gaat dat nog goed komen?)

Toegevoegd na 9 minuten:
(betere foto toegevoegd)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht een idee om opnieuw naar een arts te gaan om je problemen voor te leggen en antwoorden te vragen?

Het beste antwoord

Ik kan alleen een paar eigen ervaringen vertellen.
Op mijn twaalfde schoof ik met een schuifdeur de nagel van mijn middelvinger uit zijn bed; de nagel is nu 46 jaar later nog steeds dunner en zwakker en het model is ook permanent veranderd (vooral korter).
Later kreeg ik een keer een draaiende slijptol in mijn pols. Toen de wond genezen was bleken wat zenuwen geraakt; als ik mijn duim aanraakte voelde ik dat op de rug van mijn hand en omgekeerd. Het heeft jaren geduurd eer mijn hersenen door hadden welke zenuw bij welk plekje hoorde, maar het is toch goed gekomen.
Ik denk niet dat een vernielde zenuw opnieuw wordt aangelegd, maar soms vindt het lichaam/ zenuwstelsel toch wegen waar je ze niet verwacht. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geeft in elk geval hoop :)

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je daarvoor naar de dokter moet... ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dit gehad bij mijn grote teen.
een grote betonnensteen erop gevallen/gegooit.
ik was toen 6..
rond mijn 12de a 13de werd dit weer normaal dus hoop is er nog wel!