Hoe kom je aan cijfers over vergeten groepen?

Als je bezig bent met schrijven moet een artikel ook onderbouwd met grafiek of diagram of cijfers. Over ex psychiatrische patiënten is niks te vinden. Hoe kom je aan cijfers over groepen die er eigenlijk niet willen zijn. Ik vind hetgeen genoteerd staat binnen de gezondheidszorg bovendien erg tegenvallen, het lijkt of ze hier de statistiek juist niet kunnen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Wat wil je weten over die groep ? Het zal vast onderzocht zijn. Kijk op bijvoorbeeld www.pubmed.gov (Engels) voor een zee aan wetenschappelijke artikelen over allerlei medische onderwerpen. Het is wel gepubliceerd onderzoek op universitair niveau, niet alle onderzoeken zijn even goed opgezet, dus pas op wat je gaat schrijven. Vraag anders hulp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoogleraren en onderzoekers aan universiteiten zullen in het verleden regelmatig onderzoek hebben gedaan naar ex-psychiatrische patiënten. Je kan bij hen en bij de medische faculteiten van universiteiten informeren naar de manieren waarop zij hun onderzoeken in het verleden hebben gedaan.

Vaak zijn ze bereid hun onderzoeksgegevens, of minstens hun onderzoeksresultaten, te delen met andere onderzoekers en vertellen ze graag over hun onderzoek(en).

Ook kan je gebruik maken van (de resultaten van) onderzoeken uit wetenschappelijke tijdschriften.