Kan een schildklier aandoening vanzelf over gaan?

Ik ken iemand die al jaren Thyrax tabl. slikt en het nou niet meer hoeft. Ik was in de veronderstelling dat als je een schildklier aandoening hebt je altijd medicijnen moest blijven gebruiken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Er zijn schildklieraandoeningen die blijvend zijn, er zijn er ook die over gaan.
Ritsuka
8 jaar geleden
Is niet altijd zo, soms verbetert het weer, spontaan of door verbeteren voeding/bewegen/gewicht

Het beste antwoord

Sommige vormen van hyperthyreoïdie gaan vanzelf over. Andere vormen moeten worden behandeld.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!