Hoe moet ik mijn nagelsverzorgen?

Ik zou graag mijn nagels eens willen lakken.
Maar ik heb ongelijke nagels en mijn nagelriemen zijn ongezond.
Zou ik met bijvoorbeeld gel nagellak mijn nagels rust kunnen gunnen en ze laten groeien? Of hoe moet ik ze verzorgen zodat ze weer gelijk en gezond uitzien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vijl je nagels, met een metalen of glasvijl vijl je van de ene kant naar het midden en dan van het midden naar de onderkant van de andere kant, met een papieren vijltje kun je heen en weer vijlen. Week je nagels eerst in een bakje warm water, waar je eventueel wat olie aan toevoegt, vervolgens kun je proberen met een zacht doekje of bokkenpootje je nagelriemen terug te duwen, doe dit voorzichtig. Lukt dat niet, gebruik dan cuticle remover om de nagelriemen te verweken zodat ze makkelijker naar achteren te duwen zijn. Doe een base coat op, hou een kleine afstand van je nagelriemen bij het lakken, vervolgens plaats je over de base coat de kleurlak en dan de topcoat. Zorg dat je gezond en gevarieerd eet en voldoende drinkt om je nagels in optimale conditie te krijgen en heb altijd een vijltje bij de hand. Gebruik regelmatig een nagelolie op de nagelriemen om deze soepel te houden. Toegevoegd na 27 minuten: Zorg voordat je gaat lakken, de base coat aanbrengt je nagels vetvrij zijn, was je handen daarom grondig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100