Na jarenlang mijn pincode gebruikt te hebben ben ik deze van het een op het andere moment kwijt bij het afrekenen aan de kassa, is dit te verklaren?

Ook na het afrekenen (contant ;)) kon ik mijn pincode niet meer herinneren, het was geen korte blackout, maar ik heb nooit de code meer terug kunnen halen in mijn herinnering en heb een nieuwe pincode aan moeten vragen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kort uitvallen van het geheugen komt soms voor. Allicht was je wat zenuwachtig. Ik ben zeker dat je het nummer ondertussen al terug weet.

Om niet hypochonder over te komen zou ik er geen vragen over stellen bij je huisarts, al zou je dit wel horen te doen. Alzheimer of demenite kan zich vroeg voordoen, als je veel drinkt of drugs gebruikt kun je korsakov oplopen. In het algemeen is het zo dat een herinnering een soort paadje is in het neuronenstelsel, hoe vaker belopen hoe groter het pad en hoe meer paadjes ernaar toe lijden. Onderzoek wijst wel uit dat een opnieuw opgevraagde herinnering erg beinvloedbaar is voor suggestie, met andere woorden de jurk die je droeg lijkt je zeker rood te zijn geweest maar was in feite een zwarte rok, zoek eens op google false memory studies. Het kan zijn dat je je pincode zovaak steeds onbedachtzamer hebt herinner waardoor het gevoel niet na te hoeven denken erover de "data" heeft overstemt in je herinneringspatroon, dit is echter hoogst speculatief.

Dit heb ik ook 1 x gehad stond ik bij de bank en wilde ik geld opnemen, pincode kwijt met geen mogelijkheid wist ik hem meer, ik heb toen via de bank mijn pincode kunnen opvragen, maar denk dat omdat het zon gewoonte is en je eigenlijk zo intoets zonder na te denken dat je er.misschien van bewust en denkt chips wat was het ook alweer.en dat je het kwijtbent Toegevoegd na 50 seconden: Bewust word

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100