Is midalgan wel echt goed?

Werkt het wel? Ik heb namelijk eens gehoord dat het juist warmte uit je spieren onttrekt en alleen je huid maar warm maakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18K

Antwoorden (6)

Allemaal onzin Midalgan is en oud en vertrouwd middel.
12 jaar geleden
Ik heb dit voor je gevonden:
"Deze middelen (verwarmende smeermiddelen voor de huid)prikkelen de huid, waardoor de bloedvaten verwijden en het oppervlak van de huid rood en warm wordt. Dit leidt de aandacht af van de spierpijn. De oorzaak van de spierpijn blijkt echter vooral te verminderen als de doorbloeding dieper in de huid verbetert. Dit gebeurt bijvoorbeeld als u bij het inwrijven de huid masseert."

Het maakt dus inderdaad alleen de huid warm en leidt hierdoor de aandacht van die spierpijn af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het echt dingen op kan lossen met die warmte weet ik niet, wel vind ik dat het meestal helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn huisarts kunnen die warmtecremes, zoals Midalgan, niet veel meer doen dan je huid de illusie van warmte geven.
Het maakt de huid rood en warm.

Maar zo'n creme kan niet verder doordringen dan
in je huid, en zelfs alleen maar in je opperhuid.
Het gaat echt niet door heel die (dikke) huid heen
om daar iets te doen met je onderliggende spieren.

Het trekt dus ook geen warmte uit je spieren.
Zo ver komt het niet.

Een warm bad werkt dus net zo effectief.
Of, nog steeds volgens mijn dokter,
een infrarode warmtelamp. De warmte daarvan dringt nog het diepste door.

Zie ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/gezond-midalgan.55742
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de min snap ik niet, dus een plus.
En een warm bad is inderdaad effectiever, maar als je er weer uit stapt altijd weer zo koud vind ik...
Het hangt ervan af waarvoor het wordt gebruikt.
Voor overbelasting door langdurige bewegingen is toevoer van warmte goed. Zo'n middel zou dan moeten worden gebruikt in combinatie met b.v. iets anders wat de spieren warm houdt.
Voor acute zwellingen is juist koude (ijskompres) beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Midalgan is een heel goed middel maar wel een zwaar middel. liever gebruik je wat anders dan dit. Helpen doet het wel.

Tijgerbalsem bijvoorbeeld :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- van mij Midalgan is niet zwaarder dan tijgerbalsem,en helpen doet het ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Midalgan is niet zwaarder dan tijgerbalsem. -