wat moet ik doen met mijn afgebroken nagel?

Mijn nagel was tot de helft afgebroken met basketballen en dus ook tot mijn nagelbed. Hoe moet ik mijn nagel nu verzorgen? Ik heb er een pleister opgedaan maar kan ik die ook erop laten of moet mijn nagel luchten.

Toegevoegd na 1 uur:
En ook nog als mijn nagel gaat groeien, begint dat witte deel dan op de plek waar mijn nagel is afgebroken want hij zit nu niet meer vast aan mijn vel. en als dat zo is hoe kan ik het witte dan later laten komen of kan dat niet. Kan het ook nog dat mijn nagel nu gaat ingroeien ofso?

Toegevoegd na 20 uur:
Kan mijn nagel ook nog gaan ingroeien? en hoe kan ik dat dan voorkomen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (1)

Doe blanke nagellak op je nagel, ook op het afgebroken stukje, zorg dat je een theezakje hebt opengeknipt en daar een stukje hebt afgeknipt, neem 1 laagje van de stof, leg dit op de nog natte nagellak, terwijl je de nagel op de juiste plek zet. Laat dit drogen en doe vervolgens nog een laag hetzelfde.
De nagel is nu tijdelijk gerepareerd, je kunt je vingers weer gebruiken, doe dit opnieuw zo gauw de stof loslaat, als de nagel lang genoeg is knip je hem af en vijl je de haakjes weg.

Toegevoegd na 56 minuten:
De nagel is helemaal afgebroken, dan heb je hier inderdaad niets aan, de pleister kun je er rustig op laten zitten, om stoten wat minder pijnlijk te maken, kies wel voor een stoffen pleister, zodat er zuurstof door de pleister komt.
De nagel wordt, als hij weer wat langer is, gewoon wit onderaan, het roze dat je ziet erboven is het nagelbed dat doorschijnt, het nagelbed is goed doorbloed, wat je door de nagel heen ziet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan niet want ik ben mijn stuk nagel kwijtgeraakt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke dankjewel!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ingegroeide nagels aan de vingers komen zelden voor, hou de nagel in de gaten, als hij krom of naar beneden groeit kun je hem op tijd bijvijlen. Zorg dat de nagel aan de zijkant recht blijft, groeit hij aan de voorkant naar beneden, hou hem dan kort.