Na hoeveel dagen dient Daktarin creme te gaan werken op de schaamstreek?

Ik ben gisteren begonnen met de creme Daktarin (miconazol).
Dit smeer ik op de schaamstreek, aangezien deze vuurrood is en jeukt als de ziekte. Vermoedelijk een schimmel.
Na hoeveel dagen gaat de jeuk weg? Ik moet de creme twee maal daags gebruiken, en heb nu in totaal 3 keer gesmeerd. De jeuk is ietsjes verminderd. Is het een slecht teken dat de jeuk nog niet weg is, of is dit normaal en moet ik niet zo snel effect verwachten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Schimmels zijn erg hardnekkig en groeien niet hard. Dus dat het nu nog niet verdwenen is, is normaal. Het is juist een goed teken dat de klachten iets verminderen. Verder sluit ik me aan bij fremar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
T best kan je hierover overleggen met huisarts of de apotheker !!

Antwoorden (1)

Bij Daktarin duurt het toch wel een drie à vier dagen tegen dat dit begint te werken,dus is het normaal dat je nu nog last hebt.Gebruik zeker niet meer dan 2x per dag want meer heeft geen zin.Misschien zou je de eerste dagen beter af zijn met Daktacort om dat dit hetzelfde is is Daktarin maar dan +een cortizone en dit geeft wel vlugger een effect op de jeuk(daarna terug overgaan op Daktarin).Deze behandeling moet je zeker een 10 tal dagen aanhouden ook al is de jeuk verdwenen.
fremar