Wat is een leuke tijdsbesteding als je 3 weken lang op bed moet liggen met 10 kilo gips aan je been?

Ik krijg over een paar weekjes een kraakbeentransplantatie in m'n knie en de eerste 3 weken gips van teen tot lies waar ik absoluut niet op mag staan. Er komt een bed in de kamer te staan, ik vraag me alleen af hoe ik die weken door zie te komen. Op tv kijken, lezen en "ruzie"maken met manlief en kids :):) ben je ook gauw uitgekeken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.2K

Het beste antwoord

Je bent het meest geholpen met een universeel apparaat zoals een computer met internetverbinding. Daarmee kan je erg veel doen... van typecursus tot organiseren van je digitale fotobestand tot ... goeievraag.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (37)

gamen op playstation wii o i d ,vooral als je dan iets doet als spellen waar je steeds een level verder mee kunt komen,dit kunnen allerlei spellen zijn,sport,vecht,huis bouwen,pretpark bouwen enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lezen, puzzelen, handwerken/knutselen, een boek schrijven, goeie vragen beantwoorden, administratie uitzoeken, foto's ordenen en inplakken, sokken stoppen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer zo veel mogelijk een dagindeling te maken.
Dan heb je steeds weer iets om naar uit te kijken.
Zoek uit wat je hobby,s en interesses zijn.
Er zijn ook genoeg spellen one line te spelen die niks kosten.
En als je je een beetje intensief met GV bezighoud dan kan een dag ook snel gaan.
Maar al deze dingen moeten je liggen,en je zult het zelf moeten uitvinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een Nintendo DS. Daar zitten leuke (puzzel)spellen op die je uren lang zoet kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel ouderwets, maar wel een uitgelezen gelegenheid om iets met je handen te gaan doen. Ga kaarten maken, leer haken of kantklossen, iets waar je handen en je hoofd lekker druk mee zijn.

Natuurlijk zou ik ook zorgen voor een bedtafeltje, zodat je vanuit je bed kunt computeren, en een handheld zoals een gameboy met een paar leuke spellen kan ook voor uren vermaak zorgen.

Idealiter -als je er de ruimte voor hebt dus -zou ik zowel links als rechts van het bed tafeltjes neerzetten waarop je zoveel mogelijk spulletjes kwijt kunt die je dan makkelijk zelf kunt pakken en wegleggen zonder overal hulp bij te vragen, en dan maar gewoon zien dat je de tijd doorkomt. Leen desnoods van iemand wat DVD's met series er op ofzo, waar je anders nooit de tijd voor zou nemen.

Al met al is drie weken natuurlijk eigenlijk peanuts. Ik heb zelf twee keer resp. 7 en 9 weken plat moeten liggen op een eenpersoonskamer in het ziekenhuis, en me beide keren eigenlijk uitstekend vermaakt. Het enige dat dan ontbréékt is voortdurend man en kids om je heen. Er is die weken overigens wel iets van 7 kilo (!) haakgaren doorheen gegaan ; voor elk bed in huis minimaal een tweepersoons sprei. (ps de sprei op de foto is niet van mij ; mijn camera is weer eens pleite). Heerlijk werk dat nooit verveeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dan wordt het wel meer dan de moeite waard een intensieve, tijdrovende hobby te zoeken die je praktisch liggend kunt uitvoeren. Wat een ellende zeg !
Hopelijk zijn daarna je klachten dan ook definitef voorbij en kun je de draad weer lekker oppakken.
- Koop een spelcomputer als je daar van houdt
- Puzzelen
- Koop een aantal boeken die je graag wilt lezen maar voorheen nooit aan toe kwam
- Koop de DVD-box van Planet Earth, erg mooi!
- Probeer om in die tijd het hoogst aantal punten op GV te krijgen :-)
- handenarbeid, als je daar van houdt
- Schrijf brieven naar verre vrienden of familie

Nou, dit zijn een aantal opties, veel succes en sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je tijd om iets te lren wat je al heel lang wou leren. EEn hobby, een taal, wat dan ook. Iets waar je na die tijd het gevoel bij hebt dat het je nog iets opgeleverd heeft ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn idee. ik zou die kans met 2 handen aanpakken! +
Kate Nash heeft zichzelf gitaar leren spelen terwijl ze zes weken op bed moest liggen met een gebroken been. En ik las ooit een interview met een opkomende jazzachtige gitariste die ook liggend gitaar had leren spelen tijdens een ziekte. Dus misschien kun je een gitaar lenen en wat akkoordenschema's, wie weet word je dan later ook wel een wereldberoemd talent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk idee! +
zorg dat een vriend komt ofzo laat hem de tv aanzetten of games aansluiten drinken pakken eten pakken dan word het zeker leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internetten :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het naarste lijkt mij dat je niet zelf van je plek kan komen.

Dus weinig beweging, en dan mag je ook weinig eten....

Gelukkig is er de pc en internet.
Zelf ben ik nogal snel verslaafd aan spelletjes, die niet te moeilijk zijn.
Voorbeelden: Zodiac Tower, Elvenland etc.
Daarom word ik ook geen lid van www.rummikub.com,
anders was ik er niet weg te slaan en nu mag ik maar drie spelletjes per dag............

Drie weken is wel door te komen hoor, het kan erger.
Mijn schoondochter ligt met een ingewikkelde enkelbreuk nu al een week op de bank en ze moet nog 5 weken, en geen loopgips.
Een jonge, aktieve vrouw met een eigen ergonomiebedrijf.
Die leert nu zelf wat het is om zeer beperkt te zijn.

Ik wens je veel sterkte.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je tijd om dat boek te lezen wat je altijd al heb willen (uit)lezen. Lees verschillende tijdschriften waar je normaal gesproken niet aan toekomt.
Stuur post, gebruik deze tijd om familie en vrienden te schrijven die je al langere tijd niet gesproken of gezien hebt. Moedig vrienden en kennissen aan om te e-mailen.
Houdt een dagboek bij, schrijf je gevoelens, gedachten en elke bijzondere gebeurtenis op.
Muziek, films, een dvd is misschien ook wel een goede optie.
Kruiswoordpuzzels en andere breinbrekers, een leuke manier om de tijd ongemerkt voorbij te laten gaan.
Organiseer fotoalbums, receptenboeken, werk adresboeken bij en stel vragen of geef antwoorden op G.V.!

Heel veel sterke !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer pokeren voor "playmoney" op een leuke pokersite. Je kan er chatten en grappen maken met anderen. En... goed leren poker spelen is moeilijk.

www.replaypoker.nl is een aanrader.

Andere spelen die je kunt leren zijn schaken , go, gomuku , dammen etc. www.playok.com

Je moet wel internet hebben natuurlijk.

Toegevoegd na 51 seconden:
Het moest zijn www.replaypoker.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuwe taal leren. Ben nu zelf bezig met het leren van Thais, weliswaar zonder been in het gips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier dag in dag uit vragen beantwoorden :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een weblog gaan bijhouden;
'Hoe je 3 weken met 10 kilo gips kan doorkomen'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brei een katoenen trui - als je dan weer kan gaan bewegen, heb je lekker een trui om 's avonds aan te trekken als het wat koeler wordt, en je kunt gewoon blijven kletsen en tv-kijken, terwijl je bezig bent.
Als je zit te gamen of internetten, ben je zo afgesloten van de mensen om je heen, maar de hele dag praten met de kids en je man zal toch ook niet lukken.

Of, als je breien niet leuk vindt, borduren of tekenen (met kleurpotloden) - blijf je ook aanspreekbaar, zonder dat je gierend gek van het nietsdoen wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een laptop met GV erop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dichten of schrijven! Dan ben je creatief bezig en kun je je hersens gebruiken.
Of tassen o.i.d. ontwerpen.
Schilderen, zoals Frieda Khalo deed, ook in haar bed, omdat ze moest revalideren.
Skypen met je beste vrienden, dat is via internet met elkaar praten, je kunt elkaar dan ook zien. Is gratis.
Een reis plannen voor als je weer kunt lopen.
Muziek componeren, als je dat kunt.
14 jaar geleden
- computeren
- lezen
- koop een wtj (wreck this journal) je kunt echter niet alles doen zonder te lopen
- kies een onderwerp en verdiep je er heel erg in de komende tijd
- GV
- tv kijken
- spelletjes doen met vrienden/familie
- bezighouden met bezoek
- knutselen

veel succes met je operatie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plan je dagen van die tijd in!
Benodigheden: tv gids, pen en papier, hobby, de wil om iets te leren en een pc met internet.

Selecteer je lievelings programma's en bekijk die. Af en toe zal er ook een leuke film zijn en plan dit ook in.
Daarnaast kun je proberen iets nieuws te leren. Werken met programma's. Website bouwen of fotos bewerken.
Download eens CrazyTalk. Zul je verbijsterd staan hoe snel je leert en wat je allemaal kunt.
Plan ook in om af en toe een boek te lezen. (ontvoering van alfred heineken of een boek van Dan Brown) is spanned en heel ontspannend tegelijkertijd.
En de rest van de tijd kun je altijd op internet om nieuws te lezen, dingen te googlen (bijv mijn naam :p) en op websites kijken waar je intresses zitten.

Succes en groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn natuurlijk heel veel dingen die je 'kan' doen, maar waar heb je nou echt zin in. Zelf houd ik wel van lezen. Ik vond de boeken van Maria Mosterd en Lucie Mosterd heel goed, zeker aanraders. (Echte mannen eten geen kaas, Bindi en Ik stond laatst voor een poppenkraam)
Of je kan bijvoorbeeld ook boeken lezen waar je wat van opsteekt, waar je echt wat van leert. Wat zou je nou echt nog willen weten of leren? kan je misschien voor jezelf bedenken. Als je dat wil, kan je voor jezelf een tijdstip bedenken waar je elke dag dan even leert.
Ook ben ik verslaafd aan programma gemist kijken. Er zijn zoveel leuke series die op internet staan.
Zelf zou ik ook lekker veel eten. Lekkere dingen enzo.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een reconstructie maken van hoe het eiland Urck, in het Fluvus Lagius, eruitzag in de jaren 800-1000.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
private spice kijken en jodelen

Toegevoegd na 55 minuten:
wenkbrauwen epileren, nagels lakken (van de tenen gaat wat moeilijker dan), boek lezen, breien, naaien, quilten, allerlei soorten thee uitproberen, verstandsloos uit je raam turen, stiekum een verborgen cameraatje bij de buren op de slaapkamer zetten om ze te begluren, wijncursus volgen

succes met de activiteiten! en met je been
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een laptop met een goede internetverbinding vliegen de uren voorbij. Je kunt alles met een computer. Spelletjes, shoppen (ebay, marktplaats), sociale contacten onderhouden (mailen, hyves, facebook, twitter), creatief bezig zijn met (foto's bewerken, misschien wel programma's maken), schrijven (biografie, verhalen), films bekijken,
t.v. en radioprogramma's bekijken (vod en podcast, uitzending gemist), een weblog maken en elke dag iets leuks plaatsen en zo contact houden met vrienden, youtube films bekijken, een studie volgen, vanallerlei interessante dingen leren, luisterboeken beluisteren, dvd's afspelen, bellen (skype), alle vragen van GV bekijken en beantwoorden of reacties geven, taalcursussen leren, via googlemaps een wereldreis maken, foto's bekijken via Flickr. En wie weet welke mogelijkheden nog meer.
En heb je deze vaardigheden (nog) niet onder de knie, dan heb je 3 weken volop de tijd om het te leren.
Veel beterschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip van een 14 jarige ervaringsdeskundige:

"Zoek een hobby, iets wat je echt heel leuk vind om te doen. Want een beetje afleiding, tv kijken, lezen enzo is leuk maar is ook snel saai."

Dus ik zou dat bijvoorbeeld vertalen in, ga een internetcursus doen, een taal leren bijvoorbeeld of iets anders wat je altijd al graag had willen leren/ doen. Nu heb je er de tijd voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin met dit spel:
cyclingsimulator.com
Leuke tijdsbesteding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen beginnen met een dieet, als je daar behoefte aan mocht hebben. Dan heb je alle tijd, je komt niet snel in de verleiding en als bonus raak je op de laatste dag nog eens 10 kg (gegarandeerd) in een keer kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pianoakkoorden leren spelen met een lichtgewicht keyboard en evt een hoofdtelefoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Radio is gezelliger dan tv, en je kunt ondertussen andere dingen doen...Puzzels van 1000 of 1500 stukjes vreten lekker veel tijd... is ook leuk om samen met de kids te doen...of breien, haken of borduren... je kunt ook een laptopje regelen, zodat je door kunt gaan met 'goeie vraag'... Patience, mahjong, of sudoku zijn behoorlijk verslavende computerspelletjes (heb ik gemerkt) Ook tekenen met 'paint' biedt talloze mogelijkheden...
Ga eens gewoon tekenen of aquarelleren... kniptechnieken of origami is ook leuk...of kaarten maken...
Denk eens na...zijn er geen leuke dingen waar je eigenlijk nooit tijd voor hebt gehad, maar die wel liggend gedaan kunnen worden...? Als je zorgt dat je voorbereidingen treft (spulletjes in huis) kun je je helemaal uitleven...
Het zijn gewoon drie weekjes rust ...ze zijn vast zo voorbij....
Veel sterkte en beterschap...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beterschap alvast!! Misschien is het leuk om eens te orienteren bij organisaties/instellingen die gericht zijn op activiteiten voor fysiek beperkten, zoals Het Dorp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dagindeling is best belangrijk denk ik
bepaalde regelmaat houdt je gezond

Internetten neemt natuurlijk lekker veel tijd in.
Kijk bijvoorbeeld eens op beterspellen.nl,
daar kun je je inschrijven, en krijg je elke dag een
nieuwe test toegestuurd.
ook neurocampus.nl is leuk en leerzaam, je kunt je
eigen scores verbeteren en die van anderen, ook
kun je er met anderen chatten.

Lekker bellen is ook fijn, als je kennis wilt maken
stuur me maar een pb, gewoon!

Maak een hyves account aan, kun je lekker hyves bekijken
en je eigen pagina pimpen, best grappig.

Het boek 'mam vertel eens' nu eindelijk invullen, en lekker mijmeren over toen en nu.

Op deze website kun je ongelooflijk mooie gedichten vinden,
Addy is ziek, maar ongeneeslijk optimistisch, een bijzonder mens:
http://ikkeaddydevries.web-log.nl/

Veel sterkte en kracht toegewenst, het gaat lukken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gamen, bijvoorbeeld Guitar Hero leren beheersen; al je muziek nog eens beluisteren en bedenken waarom je dat ene nummer ookalweer kocht/downloadde; Gebruikelijke riedeltje: Boeken lezen, televisie kijken, eventueel werk maken etc; vragen beantwoorden op goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip; Vraag dat aan niemand. De enige die daarop een antwoord zou moeten geven, ben jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
masturberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke oude videobanden kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrijf je ervaringen op