wakker worden met blauwe plekken hoe komt het ?

ik word heel vaak wakker met blauwe plekken op mijn lichaam,vorige week op mijn been en nu weer op mijn arm het doet niet pijn als ik er op druk, echt heel vaag

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaap je alleen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee met mijn man
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Droomt hij misschien wild? En gaat ie dan schoppen en slaan? De mijne doet dat soms, maar daar wordt ik dan wel wakker van. Dan is ie aan het strijden met overvallers of iets dergelijks :-)

Het beste antwoord

Ik heb het ook wel is, maar dan blijkt toch dat is me de dag er voor gestoten heb en er geen aandacht aan besteed had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

je bent in conflict met je gids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw man ziet 's nachts zijn kans waar en knijpt je.

Of hij droomt nogal onrustig en slaat je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wandel jij in je slaap en loop je daarbij overal tegenaan...:)

Heb je een houten rand om je bed?
Mogelijk lig je daar in je slaap soms op, maar slaap je zo diep dat je daar niet wakker van wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je bepaalde waarden in je bloed hebt die te laag zijn, soort bloedarmoede. Gewoon even naar je dokter gaan en bloed laten prikken. Dan zien ze wat er eventueel mis is. Volgens mij niks ernstigs. Hoor het graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spontaan optredende blauwe plekken kunnen een symptoom zijn van allerlei aandoeningen.. Maar het kan ook liggen aan een dunne huid of de mate van doorbloeding van de huid.. Toch zou ik t even aan je huisarts vragen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt voor bij mensen die bloedverdunners gebruiken.
De huisarts bezoeken is toch wel het beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NAAR de huisarts,
mogelijk vaatzwakte.
Omdat de plekken GEEN pijn doen , komt het zeer waarschijnlijk niet door van buiten komend onheil.
Beschuldigingen aan het adres van partner vind ik dan ook ongepast, ook stoten/slaapwandelen of andere vormen van stoten/ vallen lijken mij onwaarschijnlijk.

Denk ook an je voeding, mogelijk krijg je niet voldoende vitamines naar binnen.(misschien niet verse eenzijdige voeding, alcohol of andere bloedverdunners.

Omdat hier eventueel gebrek van meerdere vitamines een rol kunnen spelen, zou ik dat uit laten zoeken/en/of mulitvit. nemen (2X dagravit 30/davitamon per dag oid.)

Loop hier NIET mee door.
Er kunnen ook grotere aderen problemen gaan geven, op ongunstige plaatsen met vervelende gevolgen.
Met een bloedonderzoek is al veel vast te stellen, therapie
kan, afhankelijk van de oorzaak , eenvoudig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat komt waarschijnlijk door je matras dat die iritant is en riffeltjes heb je mischien ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb super matras ligt goed, anders had ik wel pijn van thnks
een paar jaar geleden hoorde ik een mop, van een man die naar de dokter ging met allemaal blauwe plekken als hij opstond.
Bleek zijn nieuwe pyamajasje te zijn dat verf afgeeft....

omdat ze geen pijn doen, dacht ik: toch maar even checken. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede tip +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan niet , ik draag geen pyama maar bedankt
Slaapseks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah lol
Laat voor de zekerheid even bloedprikken via je huisarts... het kan met de hoeveelheid bloedplaatjes te maken hebben, mar het kan ook iets anders zijn... vooral als je het pas sinds kort hebt...even na laten kijken...

Als je er al jaren last van hebt, is er waarschijnlijk niets ernstigs aan de hand... het is een typisch vrouwenkwaaltje, zegt men... het kan ook erg opvallen als je een dunne blanke huid hebt...Of misschien beweeg je heel veel en stoot je je in je slaap...