Kun je nekklachten weg trainen en hoe?

Paar jaar geleden geschept door een wielrenfietser, en op mijn schouderbladen terecht gekomen, waarna mijn hoofd op het asfalt klapte. Nooit heel veel last van gehad, maar later bleek ik toch echt last van mijn nek te krijgen. (Misschien een lichte whiplash?)
Inmiddels weer begonnen met sporten (fitness), en wil dit graag zelf proberen weg te trainen, na maanden de fysio-oefeningen gedaan te hebben zonder resultaat.

De vraag luidt: hoe train ik mijn nekklachten weg op een goede manier?

8 jaar geleden
1K
Ritsuka
8 jaar geleden
ben je gelijk naar fysiotherapie gegaan na je ongeluk? Zo snel mogelijk beginnen helpt het beste
Amadea
8 jaar geleden
Inderdaad is fysiotherapie de beste methode. En misschien kan een speciaal kussen op je bed meehelpen.
Alex1995
8 jaar geleden
Nee, toen die tijd was ik ongeveer 15, inmiddels 20 en ben op mijn 18e voor het eerst geweest. De oefeningen telkens een paar weken/maanden volgehouden zonder resultaat en uiteindelijk mee gestopt. Maar wat nu? Ik wil er zelf graag iets aan doen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Nu word het lastiger denk ik, omdat je nek al zo lang vast zit en je er lang onbehandeld mee hebt rondgelopen.

Antwoorden (1)

Hallo, zelf heb ik ervaring met whiplash en doe al jaren aan krachtsport, dat gaat wel samen. Alleen de nekspieren niet overbelasten, van veel trainen met gebruik maken van je nek, gaat de whiplash niet weg. Ik gebruik wel de braise als de nekspieren tóch belast worden. Bij mij hebben ze ook eerst bij de fysiotherapeut de nek onder handen genomen, ik kon op het laatst mijn hoofd niet meer optillen. Allemaal flauwekul dus, heb je een whiplash, dan geen getrek aan je nek. groeten, dokter blues.