Waarom is mijn kaak gezwollen?

Ik heb een maand geleden mijn wijsheidstanden laten verwijderen. Alles genas goed en de zwelling ging weg, ik kon alles weer eten en ik had geen pijn. De draadjes zouden er vanzelf uitgaan. Nu (een maand later dus) heb ik plotseling een opgezwollen kaak op de plaats waar 1 van de wijsheidstanden getrokken was. Ik voel geen pijn maar de zwelling is enorm. Ik ben naar de dokter geweest en die weten niet of het een ontsteking is of niet. Ik heb overlaatst op een paar harde maiskorrels (van popcorn) geknabbeld maar op het moment zelf kwamen er geen stukjes in de helende wonde ofzo.

De dokter heeft augmentin retard 1000mg voorgeschreven maar dat is een superzwaar middel en heeft veel onaangename bijwerkingen. Aangezien ik nog niet zeker weet of het wel ontstoken is, twijfel ik om met de medicatie te beginnen.

Wat is jullie mening/advies?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk stukje kies achter gebleven? Dokter: is dat een huisarts of de tandarts of kaakchirurg die de kiezen getrokken heeft?

Het beste antwoord

Een zwelling is vaak het gevolg van een ontsteking(één van de draadjes er toch niet uit gegaan of een stukje blijven zitten??),zou moest dit in mijn geval zijn toch maar die Augmentin innemen,is trouwens een retard,die 1gr komt maar geleidelijk vrij.
fremar