Na hoeveel tijd worden opiaten verslavend?

Hoe lang moet je iets slikken zoals morfine of oxzazepam voor dat het verslavend werkt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ox is geen opiaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oxazepam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel een benzodiazepine, die bekent staan om een verslaving en/of gewenning in de bijwerkingen.

Het beste antwoord

Dat is heel erg persoonsafhankelijk en dan zowel van de geestelijke als van de lichamelijke conditie.

Vanwege de korte werkingstijd kan oxazepam al snel verslavend werken en is het raadzaam oxazepam voor slaapklachten niet langer dan enkele weken te gebruiken.
In de bijsluiter staat dit:
Gebruik langer dan twee maanden achter elkaar wordt sterk afgeraden. Er is dan te veel kans dat u afhankelijk van dit middel wordt. Dit betekent dat u ontwenningsverschijnselen krijgt als u stopt met het gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dit kan al na een week
fremar