wat gebeurd er als je dagenlang in bed ligt terwijl je ongesteld ben?

is het slecht? blijft er meer bloed achter in je baarmoeder? krijg je daardoor de volgende x meer oud bloed bijv?

8 jaar geleden
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
Er is geen enkele reden om dagenlang op bed te blijven liggen wanneer je ongesteld bent.
Ivana
8 jaar geleden
Tenzij je griep hebt! :)
Amadea
8 jaar geleden
Er bestaan toch ook vrouwen die altijd bedlegerig zijn? De vraag kan gaan over hoe het bij die vrouwen verloopt wanneer zij ongesteld zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Erna55 Hoe kun je dat nou zeggen? Je weet niets van vs af, die een vraag stelt zonder heel GV te melden waaròm ze in bed blijft liggen. Doet er ook helemaal niet toe. Afgezien daarvan, als voorbeeld, had ik een collega die iedere maand zo beroerd werd, dat ze niet eens een pilletje kon innemen, dat kwam er binnen 5 minuten weer uit... zij was zo beroerd dat ze niet zelfstandig met de metro naar huis kon. [Hoop dat ze de Dyane-pil ontdekt heeft!]
Voor mensen die kennelijk amper of geen last van hun menstruatie hebben of hadden is het misschien moeilijk te geloven, maar er zijn echt mensen die heel erge last kunnen hebben van menstruatie krampen.

Het beste antwoord

Het bloed wordt gewoon naar buiten afgevoerd.
Je baarmoeder is niet een grote holte waar een plas bloed in blijft staan.
Je baarmoeder is van binnen een vrij gesloten ruimte, en verwijdert weefsel en bloed, net zoals het een kind uitdrijft bij de geboorte.
Reddie
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Nu vraag ik mij af: is er een naam voor dit proces? Hoe heet dit proces? Ik weet het antwoord niet op die vraag. Ik dacht even aan peristaltiek, maar dat blijkt alleen op voedsel of urine betrekking te hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou, ik weet niet of jullie mannen zijn, maar als vrouw heb ik wel degelijk de ervaring dat er nogal wat 'gebeurt' als je ongesteld bent en 's morgens opstaat, of wanneer je bijv. in een gehurkte houding gaat zitten.
Antoni
8 jaar geleden
Ja, @uhmramon, in onze profielen http://www.goeievraag.nl/profiel/Reddie en http://www.goeievraag.nl/profiel/Antoni staat dat we mannen zijn. Ik heb overigens niet beweerd dat er niets gebeurt bij menstruatie. Mannen kunnen hierover overigens ook best wel iets weten, al was het maar omdat vrouwen ze dat hebben verteld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, eens @Antoni, mannen kunnen hierover zeker iets weten als vrouwen ze dit hebben verteld. Dus bij deze: Als ik ongesteld ben en ik heb in bed gelegen of lang gezeten, dan is er een dikke kans dat er een grote golf bloed vrijkomt. Het bloed komt in mijn persoonlijke ervaring dus niet alleen naar buiten door een beweging van de baarmoeder, maar deels toch ook door de zwaartekracht. Of anders gezegd nog: Als ik blijft liggen/zitten, blijft een gedeelte bij mij ergens 'hangen'.