Als er een los flapje weefsel aan de binnenkant van een bovenlip is ontstaan door een val, herstelt dat vanzelf?

Onze peuter van anderhalf is ongelukkig gevallen op zijn gezicht 2 dagen geleden. Nu is er een flapje weefsel wat opvalt. Herstelt dit vanzelf of moet een dokter hier nog wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Ja, dat heelt vanzelf, en wonden in de mond helen zelfs relatief snel. In de meeste gevallen zal het kindje er ook geen "winkelhaak" in het lipje aan overhouden ; het lapje zit bij gesloten mond vermoedelijk gewoon "op zijn plek" en zal daar ook gewoon weer vastgroeien. Wel blijft er vaak een littekentje achter, maar dat zit dan op een keurig onzichtbare plek.

Wel is het altijd verstandig meteen na een verwonding in de mond naar de huisarts te gaan (wat je vaak ook sowieso wel doet, want ze bloeden als een rund), en als die het niet nodig heeft gevonden om te plakken of te hechten, is dat naar alle waarschijnlijkheid ook niet nodig. Hechten hoeft alleen bij een wijkende wond.