Als je last hebt van zweetvoeten, wat voor soort sokken kun je dan het beste dragen?

Welke stof zorgt er voor dat je niet zoveel zweet? Af en toe heb ik sokken waarin ik extra snel ga zweten.

8 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wissel je schoenen evt in de loop Vd dag of per dag . Neem s'avonds een voeten bad . Loop Thuis zo veel mogelijk zonder schoenen . En wat antwoord al aan geeft draag katoen .
paulus811
8 jaar geleden
Je voeten een week lang elke avond met zinkzalf insmeren en dan met sokken aan naar bed (anders geeft de zalf af). Dan ben je van je zweetvoeten af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
pedispray
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De zinkzalf ken ik ook ; ik kom er alleen niet precies hoe het werkt. Houdt het je huid droog - net als talkpoeder overigens - of doet de zink die er in zit ongeveer hetzelfde als aluminium chloride ? (Dat de poriën verstopt). Het eerste kan totaal geen kwaad, het tweede kan op de lange duur wel huidirritatie veroorzaken.

Het beste antwoord

Sokken die goed vocht absorberen (katoen, bamboe, zijde) dus van een natuurlijk plantaardig materiaal. Sokken van dierlijke oorsprong (wol, geitenwol) zijn ook prima, maar alle sokken met een kunststof erin (polyester, nylon etc) zijn feitelijk plastic en voeren het vocht niet weg van de voet.

Naast goede sokken is het wel belangrijk dat ook je schoeisel goed ventileert, en dus van echt leer is of openingen heeft. Ook de binnenzool dient van leer te zijn - maar dat zit zelfs bij de meeste goedkope schoenen wel goed - en regelmatig te worden vervangen. (Al kan eventueel een badstof inlegzool ook prima zijn, als het maar absorbeert).

Heb je heel ernstige zweetvoeten, dan kan het ook nodig zijn je sokken overdag een keer te verwisselen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Probeer ook niet elke dag de hele dag dezelfde schoenen te dragen als je veel zweet ; minimaal twee paar met elkaar afwisselen zorgt dat de schoenen tussendoor ook beter kunnen drogen / ademen en daardoor langer meegaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Honderd procent katoenen sokken.

Toegevoegd na 9 minuten:
En van belang daarbij is dat je ook geen dichte kunststof schoenen draagt, maar materiaal waar lucht in kan komen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een doeltreffend middel om van zweetvoeten af te komen is Zinkzalf (zinkoxyde zalf). De voeten dagelijks na het wassen en drogen licht insmeren met zinkzalf. Dit enkele weken volhouden en je zult merken dat de zweetvoeten verleden tijd zijn.
Wel idd. alleen katoenen sokken dragen en vooral GEEN kunststof schoeisel.