Ik heb bruine afscheiding, afgelopen vrijdag zelfs vrij dikke. Wat betekent dit?

Nog 4 anticonceptiepillen te gaan en dan word ik (hopelijk?) ongesteld. Ik slik iedere avond de pil, soms 1 of 2 uur later, maar ik vergeet hem nooit; ga regelmatig naar bed met mijn vriend. De afscheiding lijkt vrij wel geurloos.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
8 jaar geleden
hoe lang ben je al aan deze pil? mogelijk is deze iets te licht. Of slik je lang achter elkaar door? Dan kun je doorbraakbloeding hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben nu 21 en zit al sinds ik 16 ben aan dezelfde pil! En ik heb nog nooit in mijn leven achter elkaar door geslikt..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bruinverlies kan diverse redenen hebben. Het kan er onder andere op wijzen dat een op til zijnde zwangerschap (om welke reden ook) vroegtijdig werd afgebroken, waardoor er zich sporen van bloed met het witverlies mengen. Het kan ook 'gewoon' een natuurlijke opkuis van jouw baarmoeder betekenen. Een opkuis waarbij restanten van vorige menstruaties afgevoerd worden. Soms krijg je dit soort bruinverlies ook door de combinatie van intense seksuele ontlading na of tijdens een periode van intense stress. Het hoeft geen reden tot paniek te zijn. Wees gewoon extra waakzaam en plan bij teveel twijfel een extra bezoekje bij de dokter dan gun je jouw lichaam weer alle rust waar het blijkbaar naar vraagt. Die keuze is echter aan jou. Veel Geluk ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oeps, ik wilde deze reactie eigenlijk bij antwoord plaatsen.
Vandaar de dubbele post, waarvoor mijn excuses.

Het beste antwoord

Bruinverlies kan diverse redenen hebben.

Het kan er onder andere op wijzen dat een op til zijnde zwangerschap (om welke reden ook) vroegtijdig werd afgebroken, waardoor er zich sporen van bloed met het witverlies mengen.

Het kan ook ‘gewoon’ een natuurlijke opkuis van jouw baarmoeder betekenen. Een opkuis waarbij restanten van vorige menstruaties afgevoerd worden.

Soms krijg je dit soort bruinverlies ook door de combinatie van intense seksuele ontlading na of tijdens een periode van intense stress.

Het hoeft geen reden tot paniek te zijn.

Wees gewoon extra waakzaam en plan bij teveel twijfel een extra bezoekje bij de dokter dan gun je jouw lichaam weer alle rust waar het blijkbaar naar vraagt.

Die keuze is echter aan jou.

Veel Geluk ermee!