Wat moet je doen als je last hebt van je linker oor na het dalen van het vliegtuig?

Gelukkig op de terugweg pas last van gehad, maar tijdens het dalen opkomende pijn en hevig dicht zitten (en niet open krijgen) van vooral het linker oor. Uit voorzorg mijn oren dichtgehouden met mijn pink. Was dit slim? En wat kan ik er nu aan doen als hij nog steeds dicht zit en een beetje pijn doet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer te " klaren" . Dat doe je door te slikken terwijl je je neus dichtknijpt. Geeuwen helpt soms ook, en neusdruppeltjes kan je ook nog proberen. Op deze manier wordt de druk in het middenoor weer gelijk met die van de buitenlucht. Soms kan een doof gevoel na dagen aanhouden na het landen. Koop als je regelmatig last hebt in het vliegtuig een setje speciale oordopjes voor in het vliegtuig. Deze zogenoemde "earplanes" ( misschien aijn er ook andere merken) zorgen er voor dat je geen pijn hebt tijdens het landen. Toegevoegd na 2 minuten: Oh ja, dichthouden met je pinken helpt niet, omdat. Je pinken er toch weer een keer uit moet halen. Bovendien krijg je het drukverschil te verduren dan in 1x als je pinken al goed zouden afsluiten.

Er is maar één oplossing: Slikken. Dan gaat de buis van Eustachius open. Pink in je oor is waarschijnlijk contraproductief; het probleem zit binnen.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Buis_van_Eustachius

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100