Wat moet je doen als je last hebt van je linker oor na het dalen van het vliegtuig?

Gelukkig op de terugweg pas last van gehad, maar tijdens het dalen opkomende pijn en hevig dicht zitten (en niet open krijgen) van vooral het linker oor. Uit voorzorg mijn oren dichtgehouden met mijn pink. Was dit slim? En wat kan ik er nu aan doen als hij nog steeds dicht zit en een beetje pijn doet?

8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Extreem zuur snoepje in de mond . En mond NIET sluiten . Helpt dat nog niet snuif( of dmv van pipet ) zout water door je neus .

Antwoorden (2)

Probeer te " klaren" . Dat doe je door te slikken terwijl je je neus dichtknijpt. Geeuwen helpt soms ook, en neusdruppeltjes kan je ook nog proberen. Op deze manier wordt de druk in het middenoor weer gelijk met die van de buitenlucht. Soms kan een doof gevoel na dagen aanhouden na het landen. Koop als je regelmatig last hebt in het vliegtuig een setje speciale oordopjes voor in het vliegtuig. Deze zogenoemde "earplanes" ( misschien aijn er ook andere merken) zorgen er voor dat je geen pijn hebt tijdens het landen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, dichthouden met je pinken helpt niet, omdat. Je pinken er toch weer een keer uit moet halen. Bovendien krijg je het drukverschil te verduren dan in 1x als je pinken al goed zouden afsluiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alex1995
8 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie! Ondertussen ben ik weer wakker en doet hij constant zeer, zit hij volkomen dicht en lijkt het wel of er iets in zit. Oor ontsteking misschien?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laat de huisarts er even na kijken want het zou normaal nu wel over moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Soms ontstaat er ontstekingscocht in het oor. Laat even kijken. Wellicht heb je een oorontsteking opgelopen. Dat kan heel goed als je veel in het Wembad bent geweest. Het vliegtuig verergerde dat, maar het sluimerde dan al.
Er is maar één oplossing: Slikken. Dan gaat de buis van Eustachius open.

Pink in je oor is waarschijnlijk contraproductief; het probleem zit binnen.
tinus1969