Waarom zijn mijn benen altijd zo koud?

Het heeft iets met mijn doorbloeding/spieren te maken. Hoe kan ik dit verhelpen? Ik loop al bij een fysiotherapeut, maar dit lijkt niet te helpen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (6)

Dichtgeslibde aderen kan een oorzaak zijn,daar zul je een arts voor moeten raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook aan de zenuwen liggen of de chemische huishouding.Ik had een paar weken geleden precies hetzelfde.Ik ben toen gaan bloedprikken op klaium calcium natrium en fosfor.

Tot nu toe nog geen uitsluitsel,maar veel bewegen helpt zowiezo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, doorbloeding en spieren.
Als de spieren te gespannen zijn, is er minder ruimte in het lichaam. Ook als er iets meer vocht zit, of ontstekeningen, komt het allemaal meer in de verdrukking. Daardoor wordt de bloedtoevoer/afvoer ook in de verdrukking.

Fysio is gericht op soepelheid en kracht. Je moet juist naar ontspanning zoeken.
Uit ontspannenheid volgt vanzelf soepelheid en kracht.

Je kan eens acupunctuur proberen of shiatsu-massage.

--

Ook met je eigen mentale geest kan je jezelf warm maken. Alleen maar via een manier van denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierbij je plusje +
In de eerste plaats: toch even naar de huisarts. Veel voorkomende oorzaak is roken. Roken is slecht voor de doorbloeding.
Verder wil ik niet gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd van die gloeiend hete voeten, zelfs in de winter, maar ik rook als een ketter. Er is dus nog hoop ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien moet ze dan juist gaan roken :-).
tís natuurlijk wel makkelijk om te zeggen dat het door het roken kan komen...ja wát niet we weten allemaal dat roken slecht is maar veel drinken ook.
er zijn een tal van andere mogelijkheden wat de oorzaak kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee joh, dat was maar een geintje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rook niet, dus daar zal het niet aan liggen. :)
ik denk wel dat t te maken heeft met je doorbloeding.je kan gaan sporten of veel wandelen,verschillende massages,koud en hete baden nemen,accapuntuur bv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijnzaadolie slikken, niet in ampulletjes maar uit een flesje, bij de vitaminstore te koop. Dit verdunt het bloed en bevordert de circulatie. Warme voeten!