ik begin vandaag met de pil (zondag). Wat moet ik dan doen als ik aan het einde van de strip ben, met de andere pillen voor die zondag?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Huh ? Je gebuikt ze toch gewoon allemaal op rij tot en met de laatste zaterdag? Dan stop je een week en begint zondag met de nieuwe strip. Heb je de bijsluiter gelezen ? De dokter gevraagd hoe het werkt ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wat bedoel je met de andere pillen voor die zondag?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gelukkig, ik ben niet de enige die de vraag niet snapt. Inderdaad: welke andere pillen voor die zondag? Gebruik je andere medicatie? Dat staat los van de pil. Verder is we per dag maar één pil, dus van de anticonceptiepil heb je geen 'andere pillen' voor welke dag dan ook, maar gewoon één pil per dag, eventueel met een stopweek aan het einde van de strip.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik snap het niet, welke soort pil heb je?
Erna55
8 jaar geleden
.. " de andere pillen voor DIE zondag" .
Dit is niet te begrijpen. Wil je op een andere manier je vraag uitleggen ?
Misschien dat we je dan ( met merk van de pil erbij ) beter kunnen adviseren.

Antwoorden (1)

Afhankelijk van de samenstelling van de pil moet je die continu innemen (dus je begint na strip 1 meteen aan strip 2), moet je na een strip enkele dagen niets innemen (enkele dagen pauze tussen strip 1 en strip 2) of moet je alleen op bepaalde momenten de pil nemen. Op de bijsluiter horen volledige instructies te staan. Doorgaans word je pas helemaal beschermd als je na het begin van het pil innemen een volledige cyclus hebt gehad. begin je dus als je ongesteld bent, ben je volledig beschermd vanaf dat je de volgende keer ongesteld bent. (volledig = voor zover mogelijk. er is een weliswaar uiterst kleine kans dat ook de pil niet 100% beschermt. Informeer hierover bij de huisarts of kijk in diverse bronnen.

Begrijp je de tekst van de bijsluiter niet of onvoldoende, vraag dan de huisarts die je de pil heeft voorgeschreven om advies. Kijk in de bron (1) voor veel zinnig advies. de kans dat de pil jou goed beschermt tegen zwangerschap kun je behoorlijk verbeteren. Volg de adviezen uit bron (2).

ook kun je het merk en type van je pil als zoekwoorden op Google gebruiken; ga dan naar de site van de fabrikant en lees de adviezen!