ik slaap heel ..heel! slecht de laatste tijd ...zie uitleg

nou ja..ik slaap goed. alleen pas rond 5 uur sochtens . terwijl ik altijd tussen 10 en 12 op bed ga.. wat kan ik hier aan doen..

Toegevoegd na 5 minuten:
oja.. en ook altijd honger... snachts overdag..altijd. ik ben 29 . 193 lang en "schommel tussen de 70 en 73 kilo . heb geen lintworm en eet tijdens het avond eten/ontbijt voor 2. en heb gewoon 2 uur later weer honger. en als ik eens op tijd slaap word ik gewoon wakker . en dan moet ik eten . misschien een verband.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien ben je wel gewoon een avond/nacht mens. En heb jij een iets andere bioritme.
Ben jij wel moe als je in bed ligt? of heb je teveel gedachten waardoor je niet kunt slapen?

Als je niet moe bent, heb jij kennelijk een ander ritme. Ik ken iemand die maar 2/3 uurtjes slaap nodig heeft. Eens in de maand moet zij eens lekker uitslapen.
Dus die is heerlijk 's nachts de was aan het strijken en andere klusjes aan het doen.

Over je honger gevoel. Als jij niet in balans bent, kan je spijsvertering ook niet in balans zijn. Die kan dan te weinig of teveel werk verrichten.
Je slaap heeft ook met die balans te maken. Dus ik zou daar mee gaan beginnen.

En als je wakker ligt omdat je honger hebt, zou ik toch gaan eten hoor voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hampel,

Voor het slecht slapen en het veel honger hebben kunnen heel veel ( onschuldige) redenen zijn.
En dan hoeft het een nog niet eens in verband met het ander te staan.
Het is nagenoeg onmogelijk om met zo weinig info iets zinnigs te zeggen over jouw gezondheid.

En daar komt bij, wij zijn geen artsen.
Zelfs al zou hier een arts op GV zitten zou die zich niet aan een internet diagnose wagen.

Maak een afspraak met je huisarts en leg hem je vragen voor.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou om te beginnen mijn suiker eens laten testen.
Dat altijd honger en altijd moe zijn en toch slecht slapen klinken me wel heel erg bekend in de oren. En hoewel mensen met overgewicht meer kans hebben op diabetes type II, zijn het vaak juist lange, slanke jongemannen die gevoeliger zijn voor het - veel vervelender - type I. En daar kun je beter vroeg bij zijn dan laat.

Dus eerst die suikerspiegel laten testen, en is die in orde, dan de huisarts verder laten zoeken. Die heeft gegarandeerd meer ideeën dan wij. Want normaal is het natuurlijk niet, en je voelt je er ook duidelijk niet prettig bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je geprobeerd om overdag heel veel te doen, honden uitlaten, sporten, fietsen, wassen en strijken om veel energie te gebruiken en dan om een 11 naar bed....bij mij werkt dat top, en anders zou ik toch je huisarts raadplegen.......succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slapeloosheid én altijd honger? Dat lijkt me een gevalletje voor de dokter.

Alleen slapeloosheid zou nog te maken kunnen hebben met stress en/of levensstijl. Maar de toevoeging van altijd honger, terwijl je wel goed zegt te eten, doet meer vermoeden. Je gewicht is ook wat (maar op zich niet zorgwekkend) laag, bij een gewicht van 70 kilo heb je een BMI van 19 (normaal is 20-25).

Naar de dokter dus! Marleen geeft al een goede tip om je suiker te laten controleren. Verder zou je ook kunnen denken aan een overactieve schildklier. En hoe weet je trouwens dat je geen lintworm hebt?

Laat je vooral niet bangmaken door wat hier staat, maar ga wel even naar de huisarts. Dit zou best iets kunnen zijn dat eenvoudig te verhelpen is, het is onzin om ermee te blijven doormodderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan ook naar de huisarts om te vraagen om slaap pillen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling op het advies om naar de huisarts te gaan, heb ik de laatste tijd baat gehad bij Melatonine tabletjes. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

Het helpt mij om door te slapen. Vlak voor het slapen steek ik twee tabletjes onder mijn tong, en sinds ik de melatonine gebruik slaap ik dóór!! ik werd steeds om vier uur wakker omdat ik een borrelende buik heb... net zo dringend als stevige honger.... en die pilletjes laten mij er dwars door heen slapen!