Wat helpt bij hele erge hoofdpijn ?

Ik had gister opeens hele erge hoofdpijn dat ik er misselijk van werd zelfs.
Vanochtend de dokter gebelt had helaas geen tijd vandaag. Heb nu nog steeds ontzettend hoofdpijn en een normale paracetamol helpt niet ..,Weet iemand iets wat ik bij de apotheek kan halen of drogist wat wel zou helpen ofzoiets ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Rust!

Dus hup bij die PC vandaan!

Op bed gaan liggen, iets kouds op je hoofd leggen en proberen te slapen.

Behalve een paracetamol, kun je ook een ibuprofen nemen om de ergste pijn weg te halen,
maar dan nog
Rusten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ stevige taal, maar correct!

Andere antwoorden (9)

i.i.g. Niet achter de PC of TV zitten want dat verergert het alleen maar. Paracetemol heb je al op dus dan zou ik gewoon lekker je bed in gaan en gaan slapen, dat lijkt mij het beste nu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat iemand een huisarts voor je zoeken die vandaag een open spreekuur heeft, waar je wel terecht kan. Er is vast wel een huisarts bij wie je wel terecht kan. Dit klinkt als een migraine en daar moet wat aan gedaan worden. Een normale hoofdpijn duurt geen twee dagen, en dit is echt niet goed.
Wat je zelf kan doen is in bed liggen, in een donkere kamer ,en probeer wel af en toe wat water of thee te drinken. Sterkte.

Als het idd migraine blijkt te zijn is het de kunst om uit te zoeken wat het veroorzaakt. Bijvoorbeeld stress of hormonen

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben natuurlijk geen dokter. Er kunnen heel veel oorzaken voor zo'n enorme langdurige hoofdpijn zijn. Van een ontsteking van de voorhoofdsholte tot voedselvergiftiging, tot ..noem maar op.
Even langs (een) dokter dus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je toevallig pure lavendelolie hebt, masseer dit dan met twee vingers op je slapen. Ga daarna in een koele donkere kamer liggen. Na een uur moet het echt afzakken. Als dat niet gebeurd is het waarschijnlijk migraine en dat duurt even voordat het over is.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fles water naast je bed, Lichten uit, radio/tv uit (geluid uit) gordijnen dicht, zonnebril (koud masker zie foto) op met je hoofd onder de dekens en slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak begint hoofdpijn met kloppende slagaderen bij de slapen. Dat komt omdat de hersenen meer bloed vragen, waardoor ook de circulatie naar het gezicht en de hoofdhuid toeneemt. Dit verschijnsel treedt op als er uitdroging in het hersengebied dreigt. Als pijnstillers niet werken kan er sprake zijn van migraine.

Een oplossing die heel vaak werkt is het drinken van twee, drie of zelfs vier glazen koud water. Koud om ook de oververhitting van de hersenen tegen te gaan waardoor de circulatie in de hersenen verbetert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het klinkt alsof het migraine is...
Misschien helpt paracetamol met codeïnefosfaat?
Vraag het in de apotheek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is in Nederland niet zonder recept te koop!!
Neem een douche en laat de warme stralen van het water in jou nek en hoofd komen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van me heeft vaak migraine, ze heeft speciale zakjes gehad voor migraine die niet hielpen, tot ze heel toevalling na het trekken van haar verstandskiezen sachets (poeder) 600mg ibuprofen kreeg. Dit hielp haar van haar hoofdpijn af. Niet 3 pilletjes van 200 nemen, de werking is dan niet zo goed, de poeders worden ander opgenomen in je lichaam... Niet zonder recept verkrijgbaar maar misschien als je erom vraagt mag het.

Wel wil ik er bij vermelden dat ibupruprofen en andere NSAID's geen pijnstillers zijn die goed zijn voor je lichaam en die nare bijwerkingen kunnen hebben. Dus mocht het mogelijk zijn dat zou ik je adviseren om op bed te gaan liggen in een ontspannen houding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook hele erge hoofdpijnklachten. Advil werkt heel goed: maar deze mag je niet te vaak nemen omdat je lichaam eraan kan gaan wennen. Zorg verder dat je weg blijft van lawaai, fel licht (computer of tv!) en ga met zonnebril naar buiten (t is mooi weer). Of ga in bed liggen en maak je kamer heel donker.. Verder moet je kijken als je er vaker last van krijgt wat je welen niet moet eten; zo eet ik geen chocolade meer, maar helpt ijs heel goed... Ik weet niet hoe erg het is en wat helpt voor jou..