Is de zithouding die je hebt op een racefiets of racemotor slecht voor je lichaam?

De voorover gebogen houding lijkt me bijvoorbeeld schadelijk voor de rug, maar is dat ook zo?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Van de profwielrenners is niet bekend dat ze rugproblemen hebben of krijgen.
Het zal dus meevallen.

Antwoorden (1)

Ik heb niet de ervaring dat het slecht is voor je rug, na 19 jaar op de motor in sportieve en zelfs race houding heb ik geen last.
De druk van de wind brengt je enigzins in ballans, dus is het voor een lange rit(11 uur op de motor) van belang dat de ruit niet al te ruim bemeten is, dan wordt je niet zo moe.

Overigens zijn veel sporten een extra belasting voor je lichaam, daar kies je dan voor, maar je eindigt niet kreupel, dat is duidelijk....anders hoor je dat vanzelf uit die wereld.