Hoe krijg ik 's winters frisse lucht binnen als het koud is buiten?

'S winters is het altijd erg koud buiten maar ik wil graag de warmte op mijn kamer houden. Maar ik wil ook frisse lucht. Dus hoe krijg ik het warm op mijn kamer en toch ook frisse lucht binnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

in principe is het zelfs zo dat als je een raam op een kiertje hebt staan de lucht binnen sneller warm is omdat de "vuile" lucht via het kiertje naar buiten kan gaan. Ventileren van je woning is heel belangrijk en zeker in de winter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je weg gaat kun je de verwarming uitzetten en het raam op een kier en als je dan terug komt kun je het raam dicht doen en de verwarming aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zet 'smorgens altijd even de ramen open in de woonkamer, als ik in de keuken bezig ben, na een kwartiertje weer dicht en dan de verwarming aan. De slaapkamer kan je het raam open laten en eventueel aan het begin van de avond dicht doen (of niet, ik slaap altijd met het raam open)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze verwarming schakelt zichzelf om 6.30 aan, blijft aan tot 9 uur,daarna gaat hij over naar 17 graden,tegen 11 uur is het dan afgekoeld,en lucht ik de kamers, (scheelt wel dat ik thuis ben en dan bezig ben,dus merk niks van de afkoeling), als ik klaar ben in huis,rond 12.30 gaat de verwarming weer zelf aan tot 20 graden,dus aangenaam lunchen,om 17 uur als iedereen thuis is,na het eten ,en het wat rustiger aan doet gaat hij naar 21 graden,om vervolgens om 23 uur naar nachtstand 15 graden.
Gaat prima zo, geen extra pieken in de kosten.