Wat kan je doen tegen een droge mond?

Water drinken enzo helpt niet, wat te doen. Wat is het wondermiddel?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (10)

bij mij helpt een scherp snoepje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sterk dropje.

Toegevoegd na 7 minuten:
Drop werd ook door militairen in de Sahara gebruikt tijdens WO II tegen de dorst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een suikervrij kauwgompje Extra Mint.
Amadea
13 jaar geleden
Probeer je speeksel klieren te stimuleren op suikervrije kauwgum of stevig suikervrij voedsel zoals rauwkost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een droge mond duidt op vocht tekort. Dus remedie is dan toch, om voldoende water te drinken. Je geeft aan dat water drinken nog niet heeft geholpen; waarschijnlijk moet je gewoon meer drinken, totdat je geen droge mond meer hebt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een wondermiddel kan zijn: Geen alcohol meer drinken.
Alcohol droogt je uit!

Probeer eens wat fijngeprakte salade vermengd met een theelepeltje olijfolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt sterk af van de oorzaak, hoe lang bestaat de klacht al?
sommige medicijnen kunnen als bijwerking een droge mond geven, mocht je (nieuwe) medicijnen gebruiken kan het handig zijn de bijsluiter te checken op bijwerkingen. Een droge mond kan ook voorkomen als je vaak door je mond ademhaalt ipv door je neus. En zo zijn er nog wel meer oorzaken te bedenken. Als je veel last hebt van de droge mond kun je ook een afspraak maken met je huisarts, dan kan die meedenken over een mogelijke oorzaak ( en oplossing)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn speciale tandpasta's verkrijgbaar tegen een droge mond. De apotheker kan je wel helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je alleen een drooge mond of heb je ook echt dorst?
en als je daarnaast ook nog veel moet plassen ga dan even naar je huisarts. Je zou diabetes kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je er ook dorst bij? Want dan kan het een teken van diabetes zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 uur geleden heeft je voorganger al hetzelfde antwoord gegeven. Lees eerst de antwoorden door!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor juffrouw !