kun je spirulina, chiaseeds en goji bessen tegelijk gebruiken?

Krijg je dan geen overschot aan vitamines

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Overschotten aan / vergifitging door vitamines krijg je - met uitzondering van vitamines A en D en B6 - niet snel. Het gaat ook in deze zogenaamde 'superfoods' maar om relatief kleine beetjes, en voor overdoses moet je je bijna te pletter vreten. Met vitaminepillen is dat gevaar wel beduidend groter.

De vraag is waarom je in plaats van normale, gezonde , volwaardige en meer betaalbare voeding zoveel van deze populaire snacks zou willen gebruiken. In een gezond voedingspatroon passen ze prima- met mate, zoals alles - maar onbeperkt is nooit goed. En zo veel tegelijk ; je zou het precies moeten uitrekenen (daar zijn genoeg apps en internetsites voor) en optellen bij de rest van je voeding, maar de kans is groot dat je niet heel erg gezond bezig bent, al wil de marketingindustrie je graag anders laten geloven.

Omdat in de zogenaamde superfoods gelukkig niet zo idioot veel vitamines zitten als in de pillen zul je niet snel een vergifting oplopen, maar krijg je vooral hele dure pies. De meeste vitamineoverschotten pies je er namelijk gewoon weer uit.