Welke verzekering voor pijnlijke en bloedende tandvlees?

Ik heb nep tanden over mijn eigen tanden heen voor een paar jaar nu en het heeft mij verschillende problemen gegeven. Welke verzekering is goed om te nemen zodat ik zo min mogelijk zelf moet betalen.

een jaar geleden
in: Gebit
1.3K
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Beetje kort dag wel om dat nu nog te willen uitzoeken.
ronron1212
een jaar geleden
Het eerste jaar zal deze verzekering niets uitbetalen. De volgende is dan is dat wel te verzekeren
ronron1212
een jaar geleden
Misschien kan je beter die nep tanden verwijderen en je eigen gebit gebruiken en dan goed poetsen.
tinus1969
een jaar geleden
Dit is niet meer verzekerbaar - net zoals een brandend huis ook niet te verzekeren is.

Antwoorden (2)

Dit is niet verzekerbaar. Althans, de verzekeraar zal willen dat je gebit eerst gesaneerd (letterlijk: gezond gemaakt) is voor je als verzekerde geaccepteerd kunt worden.
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
Een aantal jaar geleden sloot ik een tandartsverzekering af bij Ditzo. Er werd toen nergens naar gevraagd. Ik werd zonder meer geaccepteerd. Ik had daarvoor jarenlang geen tandartsverzekering omdat ik toch niet naar de tandarts kon door bepaalde redenen. Ze konden dus ook nergens navraag doen.
tinus1969
een jaar geleden
Ik vraag me af wat ditzo had gedaan als je meteen daarna met een dure declaratie was gekomen. Vziw werd je ook wel gekeurd; dan moest een tandarts een verklaring geven dat je gebit gesaneerd was.
Cryofiel
een jaar geleden
Die tandartsverklaring wordt meestal alleen gevraagd voor de duurdere verzekeringen. Vaak vanaf een declareerbaar bedrag van € 1000.
Pieterke
een jaar geleden
@tinus1969: Ik ben vrij kort daarna aan een kunstgebit begonnen. Dat is gewoon vergoed naar de voorwaarden van de verzekering. Ik was zelf ook verbaasd dat het zo gemakkelijk ging.
ronron1212
een jaar geleden
@Cryofiel je hebt het over een tandarts verzekering dat is niet iets voor duurder verzekeringen dat is een extra verzekering maar ze vergoeden tot een bedrag en niet daarboven.
a)

Doe, als dat ook maar enigzins kan, iets aan de oorzaak. Laat de voorzettanden verwijderen.

b)

Zoek een tandartsverzekering met vrije acceptatie en zonder wachttijd.

Het eerste betekent dat ze iedereen accepteren, zonder een gebitskeuring door een tandarts te eisen, en zonder dat jij een vragenlijst moet invullen. Het tweede betekent dat je al meteen mag declareren.

Ga dan naar een tandarts (voor je gebit) en naar een mondhygiënist (voor je tandvlees en je gebit).

Houd er rekening mee dat veel verzekeringen niet alle onderdelen van een behandeling vergoeden. Ook vergoeden ze soms maar 75% of 80% van de kosten, de rest betaal je zelf. En er zit een maximum aan de vergoeding, vaak € 250 of € 500 per jaar.

Let goed op kosten en vergoedingen! Ik kwam ooit een gebitsverzekering tegen die sowieso € 600 per jaar kostte (12 keer € 50), en volgens de voorwaarden maximaal € 450 per jaar vergoedde. Daar maak je dus gegarandeerd verlies op...
Cryofiel
een jaar geleden