Heeft de gleuf die vrouwen tussen hun borsten hebben een naam?

8 jaar geleden
17.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat heet inkijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
www.lmgtfy.nl
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
sorry nu alsnog: http://bit.ly/1GDmY1y

Het beste antwoord

Ja. De anatomische term voor de ruimte tussen de borsten is sulcus intermammarius. Ook de Engelse term cleavage is bekend.

Maar als je de term decolleté gebruikt dan weet iedereen wat je bedoelt.
Amadea
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Ik heb je link aangeklikt en dit is wat ik lees: Een decolleté (van Frans → décolleté, 'diepe halsuitsnijding', letterlijk 'ontkraging') is een lage uitsnijding aan de halsopening van een kledingstuk zoals een japon of jurk, zodat (gedeeltelijk) zicht wordt gelaten op de nek, hals en boezem van de vrouw. en even verder De anatomische term voor de ruimte tussen de borsten is sulcus intermammarius.[2] Ook de Engelse term cleavage is bekend. Je kunt dus niet stellen dat als je de term decolleté gebruikt iedereen wel weet dat je die spleet bedoelt want die naam is fout voor dat specifieke deel van het lichaam..
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Nou, het woord mag dan misschien niet kloppen voor de gleuf tussen de borsten. Het word tegenwoordig wel zo gebruikt. En kijk eens wat je krijgt als je decollete invoert op google en dan de afbeeldingen. Allemaal tieten en gleuven...
zondag
8 jaar geleden
Ja precies. "Allemaal tieten en gleuven". De hele bovenpartij dus en niet enkel die gleuf,
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Tja daar heb je natuurlijk een punt, zo had ik er nog niet over gedacht.
zondag
8 jaar geleden
Huh? Ik vroeg toch naar de naam van die gleuf en niet naar de naam van de vrouwelijke voorgevel.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik dacht aan de gleuf MET voorgevel ;-)
Als ik iemand de voorgevel van iemand moet benamen, waarbij de gleuf niet zichtbaar is, dan zeg ik tieten. Maar zie ik de gleuf wel zeg ik decolleté.
zondag
8 jaar geleden
Ja dat kan wel zijn maar ik moest de naam van alleen die gleuf weten voor een verhaal. Ik noem tieten + gleuf zelf ook decolleté. Maar ik had de naam van die gleuf zónder tieten niet paraat.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Haha wat een heerlijk onderwerp :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Die gleuf zonder tieten" ... Mijn dag is weer goed :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ligt het dan aan mijn zieke mind dat ik bij de combinatie tieten en gleuf een heel andere gleuf in gedachten heb dan het hier bedoelde?
Ivana
8 jaar geleden
Het dal tussen de bergen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@C4th: ja, dat ligt aan jou. Je bent een viespeuk. De enige hier :-p
zondag
8 jaar geleden
Hahaha, ik geniet van de reacties hier, leuk. Wie doet er nog meer een duit in het zakje? :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@zondag
Dat ligt eraan wélk zakje.....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overigens compensatieplusje van mij... vind dit antwoord écht geen min waard...
Amadea
8 jaar geleden
Zonder hulpmiddel heb ik zelf trouwens helemaal niet zo'n gleuf. Die is vermoedelijk voorbehouden aan dames met een volumineuze voorgevel...
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@Amadea, je bent niet de enige, ik heb ook geen gleuf....op die locatie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb hem in een film weleens de "divine meander" horen noemen. De goddelijke meander in goed Nederlands. Vast geen officiële benaming, maar wel mooi gekozen.

Andere antwoorden (3)

Ik typ je vraag in bij Google,en heb meteen antwoord gevonden. Het heet cleavage, decollete
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De Latijnse naam is sulcus intermammarius.
Dat zou je kunnen vertalen naar 'intermammale kloof', maar ik heb geen officiële, Nederlandse term kunnen vinden.

Inkijk en decolleté komen in de buurt, maar zijn iets algemenere woorden voor het deels zichtbaar zijn van de borsten bij een vrouw die kleding draagt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik dacht aan borstspleet en heb dat dus opgezocht.
http://www.anemoon-bodycare.nl/pd-27777-7-57707/product/emdaplast_carefix_mary_post-mastectomie_bh.html
Lees de productinformatie.