bang voor spiegelbeeld?

Gisterenavond heb ik minuten lang voor de spiegel gestaan, maar ik herkende mezelf niet. Het leek net alsof ik naar iemand anders keek. Ik keek een paar keer weg en dan weer terug, maar het hielp niet. Nu weet ik dat deze vraag al gesteld is, alleen wil ik er aan toevoegen dat ik ook echt bang werd van wat ik zag. Het leek net alsof iemand anders me aan stond te staren. (op een nogal enge manier) Ik ben hierna nog een paar keer weggelopen en heb daarna weer opnieuw gekeken maar dit rare effect bleef.
Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
was het laat op de avond? mogelijk was je moe.
wat voor licht was er bij? kijk nog eens, maar dan met daglicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had je alcoholische dranken op?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee crea:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou er eens met een psycholoog/psychiater over praten.
Z512099
10 jaar geleden
Misschien hebt u in 't nabije verleden iets gerookt, de effecten ervan kunnen na dagen plots terug komen, misschien was u gisteravond heel ontspannen en begon u zich te concentreren, als je dan lang genoeg kijkt dan begin je van alles te zien...
Daar zou ik me toch geen zorgen over maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik rook niet:)

Antwoorden (2)

Depersonalisatie is het vreemd staan ten opzichte van de eigen persoon. Dit kan voorkomen bij mensen die ernstig vermoeid zijn, bij vergiftiging, bij grote veranderingen in het leven en bij een aantal psychische aandoeningen.
In uw geval gaat dit ook op want je staat vervreemd tegenover jezelf.Als dit meermaals gebeurt raadpleeg je best een psychiater.
fremar
10 jaar geleden
Ik zou er zelf niet te veel aandacht aan geven of er meteen een psychische stoornis o.i.d. aan geven. Hoe langer je naar een lijst met ziektesymptomen kijkt, hoe meer je dingen ervan bij jezelf herkent en uiteindelijk gelooft dat je het hebt. Hoe vaker jij op deze manier in de spiegel kijkt, hoe meer je gaat denken dat het niet klopt en dat je pychisch of geestelijk misschien zelfs niet spoort. Je gezicht blijft, even nuchter gezien, gewoon jouw gezicht bestaande uit bloed, huid, vlees, bot en daarachter hersenen. Er zullen mooie dingen aan te zien zijn en minder mooie dingen, zoals een pukkeltje. Misschien moet je zo meer naar je gezicht kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb deze vraag ook zeker niet geplaatst omdat ik dacht aan een psychische stoornis hoor :) Ik vind het gewoon een apart verschijnsel