Goede!
In Maleisië word mangosteen (mangistan) altijd verkocht bij kraampjes die ook durian verkopen, omdat de mangosteen de stank van durian tegen zou gaan. Ik vond het een hele lekkere vrucht, een beetje citroenachtig, maar heel verfrissend.
Enige nadeel is dat het sap van de rode schil erge vlekken maakt die je niet meer kan wegwassen uit kleren e.d. dus daar moet je een beetje mee opletten. Om die rede zijn ze meestal ook verboden in hotels (durian ook, maar dat vanwege de geur.)

Toegevoegd na 3 minuten:
Of bedoel je de toegeschreven geneeskrachtige werking?
Daar heb ik geen ervaring mee.