wat kan je doen tegen een flinke benauwdheid?

ik heb al een paar dagen last van benauwdheid het loopt steeds op en het gaat niet meer weg, ik heb ook last van verkoudheid waardoor het niet lukt om te snuiten enz.

Toegevoegd na 6 minuten:
sorry voor de leestekens en missien nog wel de hoofdletters en spelling

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Cryofiel
6 jaar geleden
Wat bedoel je met 'benauwdheid'? Bedoel je dat je na een tijdje "ademen op de automatische piloot" benauwd wordt? Zo ja, komt dat door de verstopte neus waardoor je onbewust te weinig lucht binnenhaalt? Of bedoel je dat je zelfs benauwd wordt wanneer je bewust door je open mond ademt? En dat er dus geen enkele manier is om die benauwdheid weg te krijgen, al is het maar tijdelijjk?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nou, ik zelf heb astma en al die puffen werken niet en het is gewoon moeilijk om in te ademen. maar door mijn mond adem ik niet
tinus1969
6 jaar geleden
En wat vind de huisarts of je behandelend arts er van?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hij zei dat ik meer moet puffen
Ritsuka
6 jaar geleden
Als het extra puffen niet helpt, terug naar de huisarts
tinus1969
6 jaar geleden
En helpt dat meer puffen?

Antwoorden (1)

Als je het flink benauwd hebt kan je stomen boven een pan met heet water, eventueel met menthol, met een handdoek over je hoofd.
Ook helpt pepermuntolie (drogist, klein flesje) druppeltje op de bovenlip of druppel op je hoofdkussen in bed.

Toegevoegd na 40 seconden:
Als je hier vaker last van hebt is het raadzaam om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dankjewel
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gedaan!
tinus1969
6 jaar geleden
Slecht advies gezien de bekende medische voorgeschiedenis, waarbij al puffers worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou, tinus, ik lees het net. Als voorgeschiedenis had ik puur de vraagstelling, ik schreef kennelijk tegelijkertijd.
Bedankt voor je kritische blik hoor, daar kan ik wat mee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom zou dit een slecht advies zijn i.c.m. puffers?
Ik vind geen nadelen, mogelijk dat sommgie puffers niet i.c.m. pepermunt mogen, dat zou dat in de bijsluiter staan. Wel deze link naar iemand die door een combi met o.a. pepermuntolie van de puffers af is.
http://www.enjoil.nl/benauwdheid-astma-copd/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
O ja: Pepermunt kan net als bijna elke andere stof een trikker zijn voor astma. Die kans is niet zo groot en persoonlijk, waarschijnlijk zal dat al bekend zijn, maar de eerste keer inderdaad oppassen hiermee.