Wat moet ik doen bij sociale angst?

Ik heb al meer dan het jaar het idee dat ik sociale angst heb. Veel van de symptomen herken ik uit mijn dagelijkse leven. Ik wou hier al een lange tijd iets aan doen maar heb mezelf nog nooit zover gekregen om dit te doen. Nu wil ik hier echt iets aan veranderen maar waar kan ik het best naar toe gaan? dokter, psycholoog of weten jullie iets beter?

Misschien handig om te weten. Ik ben van belgie.

Dank bij voorbaat

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor elke medische klacht is de dokter de eerste ingang. Soms helpt het als je je al een beetje weet wat je mogelijk hebt en wat ermee zou kunnen gebeuren zodat je dat aan de dokter kunt voorleggen. Daarvoor kun je info van internet gebruiken. Voor angststoornissen is er een expertisecentrum en dat is Altrecht. Die bieden ook behandelingen aan. Kijk maar eens op de site om scherper te kunnen krijgen wat je mogelijk hebt en wat er wellicht voor therapie bij past (bron 2). Ook is er een stichting voor mensen met angststoornissen. Hun site bevat info en ook zij kunnen je te woord staan. Zie bron 1. Na lezing zul je een scherper beeld hebben en kun je dat aan je arts voorleggen. Die kan dan evt doorverwijzen voor behandeling.

Bronnen:
http://www.adfstichting.nl/
http://www.altrecht.nl/ggz/53010/Angst-_en...

ik heb sociale angststoornis (extreem extreem verlegen) ik werd via huisarts doorverwezen toen ik paar depressies en zelfmoordpogingen achter de rug had en zoveel therapie en psychologen en psychiaters gehad door verwezen doorverwezen doorverwezen blabla. therapie is op basis van praten maar als je probleem het praten zelf is tja kom je moeilijk vooruit of moeilijk tot een begin. ik liet hun altdy praten en ik zat daar aar te huilen van angst en schaamte. totdat na 3 jaar 1 iem uiteindelijk kwam met dat k sociale angststoornis had en ze gaf me medicijnen citalopram opbouwen en daarna nog seroquel erbij dat hiel enormmm. de verlegenheid is nu zeg maar normaal en niet meer zo extreem. het gaat nooit helemaal weg maar zal je leven echt 100 procent veranderen! dan pas realiseer je je hoe onlogisch en onnodig je angsten waren en rare gedachtes je had. je durft veeel meer beter in je vel helemaal geen depressies veel minder angst minder huilen minder somber minder zorgen. en je hoofd vrij maken minder stress beter slapen. en nu nog steeds therapie maar eigenlijk heeft al die jaren alleen maar de medicijnen geholpen. dus ja mijn tip is als je angsten je zo belemmeren dat je jezelf ziek of depressief maakt dan zeg ik vraag medicatie en daarna een therapie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100