waaruit bestaat smegma (/kopkaas)?

Volgens mij zijn de meeste mensen wel bekend met de witte afscheiding die soms onder de voorhuid zit. Mama heeft mij altijd netjes verteld dat ik dit goed moet wassen ;-)

Ik vraag me alleen af waaruit dit bestaat? Is het opgedroogd prostaat vocht? Afgesleten cellen? Gisten of bacterien? Of een combinatie van dit soort zaken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Smegma is een mengsel van huidcellen, afscheiding en vocht, dit vocht kan urine zijn maar ook sperma. Dit mengsel vormt zich voornamelijk onder de rand van de eikel onder de voorhuid van de penis. Smegma komt voor bij vrijwel elk mannelijk zoogdier en dus ook bij mensen. Alle zoogdieren, mannelijk en vrouwelijk, kunnen smegma aanmaken. Smegma is te herkennen als wit vocht en kan door de melkzuurbacteriën een sterke geur afgeven. Als het niet direct wordt verwijderd, kan het een erg vieze geur verspreiden en zorgen voor infecties. Je kan smegma makkelijk thuis verwijderen met water, geen kraan in de buurt? Gebruik dan een doekje, speciaal voor de intieme delen van de man. Een voorbeeld hiervan is Rinz24 Intimate Wipes.

Bronnen:
http://www.rinz24.nl/nl/blog/58-alles-over-smegma

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100