Wat bedoelen meisjes als ze tegen een jongen zeggen dat je een droog gezicht hebt?

Ik zit in een klas met 20 meisjes en 2 jongens inclusief mij en er zeggen er 3 dat ik een droog gezicht heb en ik snap niks van hin logica... ben ik dom ofzo.. bedoelen ze dat.. ik heb geen idee...... vrouwen....

Toegevoegd na 2 uur:
wie zet er allemaal minnen :S

Toegevoegd na 20 uur:
Nou.. ik heb het gevraagd.. en ze zeiden dat ik er altijd emotieloos bij zit.............. ik vond het best negatief klinken... : (

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Amadea
12 jaar geleden
Kan je beter aan hen zelf vragen, want wij kennen zowel jou als die meisjes niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een mutsen :P moet je iedere keer als ze zelf zo kijken steeds zeggen: kijk niet zo droog! XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee.....dat ga ik maar niet doen...

Het beste antwoord

Dat zeg je tegen iemand die geen/weinig emoties toont.
Tenminste dat heb ik wel eens gehoord.
Misschien reageer je nooit ergens echt op?
Ben je eerder teruggetrokken?
Het heeft in ieder geval niks te maken met wel of geen gevoel voor humor.
Je hoort wel eens iets over 'droge' humor,maar dat is iets heel anders.
Ik geloof dat de meningen hierover erg verschillen.
Misschien kan je 1 van de 3 vragen wat er mee bedoelt wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat je een leuk gezicht en grappig hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bedoelen dom, saai, een beetje niet standaard, niet interessant mee. Sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook al.. maarja ik zie er ook niet standaard uit. :) en ik ben er trots op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom minnen, het is gewoon een goed antwoord.
Of dat je emotieloos kijkt.
Of dat je dagcreme moet gebruiken omdat je gezicht letterlijk droog is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk een droge huid ??of droog figuurlijk ,dat je iets zegt zonder dat je aan je merkt ,of je grapje maakt of dat het ernstig is . Dat aan je gezicht niet te zien is wat je denkt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekend dat je een beetje nonchalant kijkt. Dat het je allemaal niet zo heel veel doet. Het is denk ik wel als een complimentje bedoeld hoor :) ze vinden blijkbaar dat jij duidelijk wel tegen een stootje kunt zonder er heel emotioneel van te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef geen min maar ik heb nog nooit iemand gehoord die het als compliment bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb juist nog nooit iemand gehoord die het als belediging bedoelde. Zo zie je maar, iedereen geeft een andere betekenis aan de opmerking 'je bent/kijkt droog' :)
Een droog gezicht kan ook betekenen dat je droog kijkt in de zin dat het er komisch uitziet . Dan heb je een heel subtiele mimiek in combinatie met droge humor. Voor mij is dat positief .
Je weet zelf dan wel of ze je saai vinden, je gezichtshuid letterlijk droog is of je een persoon bent met droge humor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast het tegenovergestelde voor 'nat' betekent droog: zonder uiterlijk vertoon van emotie. Als je een droog gezicht hebt betekent dus waarschijnlijk dat je een heel neutraal gezicht hebt, waar geen emoties als vreugde, angst, boosheid of verdriet op af te lezen zijn.

Het woord wordt ook vaak gebruikt om een bepaald type humor aan te duiden, waarbij degene die een grap maakt niets van emotie laat blijken (Herman Finkers staat bekend om 'droge' humor).

Maar omdat het woord tegenwoordig vaak te pas en te onpas gebruikt wordt, kan ik niet met zekerheid zeggen wat die meisjes ermee bedoelen. Bovendien kan het absoluut geen kwaad om gewoon te vragen: "Wat bedoel je daarmee"? Dan weet je het tenminste zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het helemaal niet negatief bedoeld. Ik denk dat je gewoon grappig bent zonder daar moeite voor te doen. Veel mensen vinden dat heel leuk.
Maar je mag het ze ook gewoon vragen hoor.

Dit zegt Wikipedia erover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het positief. Er wordt mee bedoelt dat je je gezicht in plooi houd als j bijv. een grapje maakt, en dat je ondoorgrondelijk kan kijken, zoiets. Droge humor heeft ermee te maken. Dit kan erg grappig zijn, op de goede manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze bedoelen dat je een beetje een onverschillige blik hebt. Het ligt er ook aan hoe ze het zeggen.