Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een depressie ervoor zorgen dat men impulsiever gedrag gaat vertonen?

Toegevoegd na 1 uur:
Doordat men bijvoorbeeld het leven en/of zichzelf uit gaat dagen, of dat het de persoon in kwestie gewoon niks meer kan schelen wat de gevolgen van zijn daden zullen zijn. Of hangt dit meer af van de persoon zelf dan van het feit of deze persoon depressief is of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
614

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

ja dat gebeurd toen ik depressief was reageerde ik overal op wat me niet aanstond zij ik er wat van
wat ik normaal niet makkelijk zou doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee juist het tegenovergestelde. Als iemand depressief is heeft die persoon geen belangstelling meer voor aardse zaken. Let op, dit geldt voor mensen die werkelijk depressief zijn verklaard. Mensen die even in een dipje zitten en zichzelf oppeppen met wat leuks te kopen vallen niet onder die groep
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk niet dat een depressief persoon impulsiever reageerd.hij of zij zal zelfs minder reageren,want een depressief persoon voelt zich dood vanbinnen,alle emotie's zijn vlak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je depressief bent, ben je ongevoelig voor wat er om je heen gebeurd. Je hebt minder compassie voor je medemens. Ik ben er van overtuigd dat je dan eerder en feller reageert dan normaal, wat kan het allemaal ook schelen. Hier zijn wel goede therapieën voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding