Kan een depressie ervoor zorgen dat men impulsiever gedrag gaat vertonen?

Toegevoegd na 1 uur:
Doordat men bijvoorbeeld het leven en/of zichzelf uit gaat dagen, of dat het de persoon in kwestie gewoon niks meer kan schelen wat de gevolgen van zijn daden zullen zijn. Of hangt dit meer af van de persoon zelf dan van het feit of deze persoon depressief is of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

dat kan om de depressie te verlichten kan je impulsie gedrag vertonen

ja dat gebeurd toen ik depressief was reageerde ik overal op wat me niet aanstond zij ik er wat van wat ik normaal niet makkelijk zou doen

Nee juist het tegenovergestelde. Als iemand depressief is heeft die persoon geen belangstelling meer voor aardse zaken. Let op, dit geldt voor mensen die werkelijk depressief zijn verklaard. Mensen die even in een dipje zitten en zichzelf oppeppen met wat leuks te kopen vallen niet onder die groep

ik denk niet dat een depressief persoon impulsiever reageerd.hij of zij zal zelfs minder reageren,want een depressief persoon voelt zich dood vanbinnen,alle emotie's zijn vlak

Als je depressief bent, ben je ongevoelig voor wat er om je heen gebeurd. Je hebt minder compassie voor je medemens. Ik ben er van overtuigd dat je dan eerder en feller reageert dan normaal, wat kan het allemaal ook schelen. Hier zijn wel goede therapieën voor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100