ik ben vorige week donderdag naar het ziekenhuis gegaan ik heb mn sleutelbeen gebroken ik heb pas 15 apr een afspraak wat kan ik doen ??

ik heb mn schouder gebroken sleutelbeen het doet erg zeer ik ben ook meteen naar het ziekenhuis gegaan ze zijden dat er een breuk was maar ze zeiden we kunnen het niet in een gips zetten ik heb a.s vrijdag een controle het doet zeer wat kan ik doen en als het niet plakt wat kunnen dan de gevolgen zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vind het wel erg raar dat je zolang moet wachten. De gevolgen kunnen zijn dat je dat geopereert moet worden. Vaak moet je een mitella gebruiken om te kunnen herstellen, maar dat kan alleen als het ook goed in elkaar past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gwn de beste

Andere antwoorden (2)

Ziekenhuis bellen en vragen wat je moet doen. Waarschijnlijk pijnstillers nemen, aan een gebroken sleutelbeen kun je niets doen volgens mij
Sterkte en beterschap
13 jaar geleden
Sleutelbeen-breuken genezen meestal prima met een niet-operatieve behandeling:

Een simpele mitella of draagdoek kan gebruikt worden om de arm bewegingsloos te maken, meestal 3-4 weken.

Ontstekingsremmende medicijnen zoals aspirine of ibuprofen helpen de pijn te beperken.

Om verstijving van de schouder te voorkomen moet u zodra het mogelijk is draaioefeningen doen met de schouder.
Dat doet u door het bovenlichaam voorover te buigen, zodat de arm in de mitella vrij komt te hangen en u draaiende bewegingen kunt maken met de schouder.

Een grote bobbel zal zich ontwikkelen als onderdeel van het genezingsproces. Deze verdwijnt meestal na een tijdje, maar een kleine bobbel kan blijven.

Na 6 weken is de breuk meestal genezen.