Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom doet mijn duim nog steeds pijn?

3 weken geleden heb ik mijn duim gebroken, ik heb 2 weken gips gehad met weinig pijn. sowieso viel de pijn wel mee. nu het gips eraf is heb ik eigenlijk bij dezelfde bewegingen als voor het gips pijn. hoort dit en duurt het gewoon even voor de pijn weg is. of hoort de pijn weg te zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
992
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je duim is herstellende. En korte tijd immobiel geweest door stabilisatie
Nu moet je duim zijn functie opnieuw krijgen, en daarmee oefenen. Ik denk dat het niet vreemd is dat het nog pijnlijk is, zolang de pijn goed houdbaar is
Erna55
8 jaar geleden
Ik neem ook aan dat je dit verteld is toen het gips eraf ging.
Je hebt ook instructies gekregen over hoe je je duim het best kunt gebruiken en oefenen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik heb ooit zelf mijn pink gebroken, ik heb daar nu soms nog last van en ik ben naar fysiotherapie geweest, daardoor is het wel minder. Misschien kan je ook naar de fysio gaan zodat hun je verder kunnen toelichten.

Het hangt er daarnaast ook van af hoe je hem hebt gebroken, bij sommige breuken in je vingers kun je blijvende pijn houden, en bij sommigen gaat de pijn na verloop van tijd weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding