In welke vrucht zitten de meeste vitaminen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plusjou goeie vraag slaapkoppie daarom zie ik je zo weinig,je slaap 13 uur perdag als je dood bent kun je lang genoeg slapen xxxxxxx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duh 13 uur slapen écht niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh NEE BLONDE DOLLY WAT WAS JOU ALLEREERSTE VRAAG NOU????????????????????????????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen nt zo in de gaten houden jacky:) en btw people change!

Het beste antwoord

De kiwi is heel voedzaam. Hij bevat meer vitamine C (1 kiwi = 166% van de dagelijkse behoefte) dan veel andere fruitsoorten en is een goede kaliumbron. Kiwi's bevatten ook het cholesterolverlagende pectine, verder aminozuren, bètacaroteen, foliumzuur, kalium, magnesium, koper, zink, fosfor, mangaan, vitamine A en is het een vetarme bron van vitamine E. Verder bevatten ze koolhydraten, eiwitten en zeer weinig vet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In de Zwarte Trosbes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top-10
1. Rozenbottel 1250 mg vitamine C
2. Duindorn 450 mg
3. Zwarte ribes 177 mg
4. Aardbei 57 mg
5. Sinaasappel 45 mg
6. Kiwi 44 mg
7. Grapefruit 41 mg
8. Mango 37 mg
9. Ribes 36 mg
10. Kruisbes 35 mg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kiwi en manderein
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je het niet bij 1 fruit soort moet houden. meerdere fruitsoorten lijkt me gezonder dan alleen appels en peren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet niet te veel van een vitamine binnen krijgen, je krijgt dan niet alleen minder van andere vitamines, maar als je bijvoorbeeld veel lever eet (das geen vrucht), dan kun je door de vitaminen daarin jezelf vergiftigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mariejose heb gelijk kiwi is de gezondste

2 kiwi's per dag en je heb de helft van al je vitamine al gehad