Er zitten allemaal bolletjes op mijn gezicht. ( niet rug enz). vooral op me neus! en zijkanten ervan Wat is dit, is het erg. Hoe kan ik het verhelpen?

Ik gebruik heel af en toe een maskertje. En ik was me gezicht gewoon.

Toegevoegd na 1 uur:
het doet geen pijn, het prikt niet, het zijn geen puistjes ( die heb ik ook en zien er groter en anders uit ). Ze zijn niet rood. geen Jeuk. als ik over me huid voel voel ik het maar héél licht.

Toegevoegd na 1 uur:
van die korreltjes; die heb ik vroeger ook gehad. maar dat was er ééntje. Enz. Maar deze zitten over heel me gezicht. En op en rond me neus het ergst. die van dat verstopte talgkliertjes kan kloppen. Ik heb volgens mij best een vette huid. hoe kan ik het beste me huid reinigen???

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoel; ik denk niet talkkliertjes. Maar gewoon door mijn vette huid. nogmaals; hoe kan ik het beste reinigen?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik wil even herhalen: - Ik heb er heel veel over heel me gezicht ( vooral rond neus ) . Allemaal éven groot. Als het verstopte talgkliertjes zijn dan moet de schoonheidsspecialiste wel HEEL veel prikken. Ik heb nog eens goed gekeken. En ze zijn niet echt wit. Maar meer huiskleur en dan kleine bolletjes. Ong. grootte van: halve of 1 millimeteretje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dit zijn vaak plekken in het gezicht die al vettig van zichzelf zijn. Misschien een middel om een vette huis te reinigen en niet je gezicht met zeep wassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

mischien zijn het puistjes, of een allergie. Jeukt het ook of doet het pijn of prikt het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puistjes misschien? Of muggenbulten maar het kan ook allergie zijn, misschien van de zon? Ik weet niet of het pijn doet of prikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn het witte bolletjes? Dan zijn het waarschijnlijk gerstekorreltjes: verstopte talgkliertjes. Hier is niks ernstigs aan, maar mocht je er vanaf willen, kun je ze bij de schoonheidsspecialiste weg laten halen. Hij/zij maakt dan met een heel klein speldje een sneetje (doet geen pijn, wordt ook geen litteken) en duwt de gerstekorrel er uit. Eigenlijk net zoals een puistje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gerstekorrel ziet eruit als een wit korreltje dat net onder de huid zit, ter grootte van een speldenknop. Gerstekorrels ontstaan door een combinatie van een te sterke verhoorning van de huid en te weinig vocht. Hierdoor raken je talgkliertjes verstopt.

Gerstekorrels zitten voornamelijk in het gezicht en dan met name in en om het ooglid. Soms verdwijnen ze vanzelf weer. Als dit niet het geval is, kun je de gerstekorrel het beste laten verwijderen door de schoonheidsspecialist. De schoonheidsspecialist prikt met een steriel naaldje het stukje huid boven de gerstekorrel open zodat deze er eenvoudig uitgehaald kan worden. Zelf deze korreltjes weghalen is niet verstandig, want daar kun je littekentjes aan over houden.

Gerstekorrels in zijn geheel voorkomen is lastig. Wel kun je natuurlijk zorgen dat je de kans op gerstekorrels vermindert. Dit kun je doen door je huid goed te hydrateren. Rondom je ogen kun je gebruik maken van een oogcrème.

Ook je huid regelmatig scrubben helpt goed om de dode huidcellen te verwijderen. Het probleem bij gerstekorrels is alleen dat deze vaak op en rond de ogen voorkomen. En het scrubben van die huid is zeker niet aan te raden. Wat je wel kunt doen is zorgen dat je vochtgehalte op peil blijft door minimaal 1,5 liter water per dag te drinken. Zo zorg je ervoor dat je het vochtgehalte van binnenuit op peil houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keer investeren in een behandeling bij een schoonheidsspecialiste zou ik zeggen. Die kan je precies vertellen wat het is en wat er aan gedaan kan worden. Als dat allemaal niet help kan je naar de huisarts gaan en evt. naar de huidspecialist. Succes