ik voel dat ik mijn maag moet leegmaken. wat moet ik drinken om dat te doen...????

ik heb vorige week rijst met bonen en kip gegeten. sindsdien voel ik een rare smaak in mijn keel dat ik moet vergeven en had veel pijn..ik ben naar de Dr gegaan en die gaf me pantoprazol. de pijn was weg na 3 dagen maar van de rare smaak ben ik niet verlost. altijd als ik moet eten komt die smaak naar boven..vanaf die dag kan ik niet normaal meer eten, alleen heel kleine portie ( na 3 lepels is 't genoeg ) maar wel drink ik veel water. Ik ben 7 kilo afgevallen. Gisteren weer 1 kilo bijgekomen. Bestaan er pillen of iets anders dat ik moet dat ik moet innemen om vanaf te komen of zodat ik kan overgeven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

pantoprazol. is een maagzuurremmer.
Maar als je daar geen last meer van heb, moet het over zijn.
Mogelijk heb je door het eten van kip, een verkeerde bacterie binnen gekregen en heb je daar nog last van, zou nog maar even langs je dokter gaan als ik jou was.
Wat ook mogelijk is, dat je erg veel last hebt van stress, ook dat werkt op je gal en maag en geeft vaak maagpijn, opgeblazen gevoel, maagzuur enz.
Ook dan kan je onmogelijk nog voldoende eten en smaakt er niets.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nu nog willen overgeven heeft geen enkele zin, voedsel van een week geleden is al lang weg.
Ook kan je mogelijk je slokdarm beschadigen als je dat geforceerd wil doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd mooi antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks, zal nog een keer naar de Dr gaan en vragen voor een volledige bloedtest...( Hij heeft mij ook vorige keer iets gezegd van stress en zo....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
shurly sterkte en maak je niet te druk, het zal wel iets simpels zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb uw raad gevolgd...en ben naar de Dr gegaan...ik heb een volledige test laten doen en nu maar afwachten...jammer genoeg tot 20 okt...van overgeven voel ik niks meer..maar wel die rare smaak...tch dank u....

Andere antwoorden (4)

Je kunt je probleem met een arts bespreken, zij kunnen jou wel braakmiddel geven.

Toegevoegd na 17 seconden:
Of je vinger in je keel steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
vinger in je keel steken is noga gevaarlijke suggestie, zeker als je totaal niet weet wat er aan de hand kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind dit ook geen goeie raad...
Zaten er geen pijnboompitten in dat gerecht met kip en bonen? Daar kun je namelijk dágenlang (soms tot ruim één week toe) een vreselijke smaak van overhouden.

Verder zou je nog kunnen proberen om je tong twee keer per dag -met een zachte tandenborstel- te poetsen.
Ook wil het spoelen met een zoutoplossing wel eens helpen óf het spoelen met water waar je een klein scheutje waterstofperoxyde 3% aan hebt toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind elk antwoord dat gegeven is om je te laten braken een verkeerd antwoord.

Dat je 7 kilo afgevallen bent is zorgelijk, een bezoek aan een arts is hier vele malen belangrijker dan het braken, mogelijk is dit een allergische reactie op iets wat je gegeten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kip en bonen zijn allang uit je lichaam hoor..
je maag verwerkt dat in ongeveer 4 uur

klinkt meer dat je een ander maag probleem hebt....

Dus hup naar de dokter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vandaag heeft de Dr. dat ook tegen mij gezegd.....nu moet ik even wachten op de bloedresultaat...om nader bij de probleem te komen.....en ook om te kijken of ik allergisch ben. als raad heeft de Dr. gezegd om toch goed in de gaten te houden van wat ik eet...en veel water te drinken.... Dank U.