Wat is het effect als je meer dan 1 valeriaan capsule per dag neemt?

Bijv: 2 of 3 capsules.
Je mag er 1 per dag staat op het potje maar ik merk er niks van.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

Valeriaan werkt niet onmiddellijk. Je moet het enige dagen innemen. Het is een natuurproduct dat eigenlijk weinig kwaad kan. Twee of drie capsules kan geen kwaad, maar daar zou ik het bij houden en enige dagen doorgaan. Het maakt ook niet suf, je kan het zelfs gebruiken voor een rijexamen of schoolexamen.
Ivana
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Er bestaan echter tal van soorten. Van een aantal heb ik de beschrijving gelezen, en er zijn er wel degelijk bij die waarschuwen dat je niet moet autorijden nadat je die hebt ingenomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok,bedankt Ivana
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb nog geen rijbewijs hoor Amadea,dus daar hoef ik me niet druk over te maken ;)
Ivana
8 jaar geleden
@Amadea Puur valeriaan is een natuurproduct. Heb het 24 jaar lang in de drogisterij verkocht en bij mijn drogistenstudie is nooit op gevaar gewezen. Misschien heb jij over producten gelezen waar een andere stof aan is toegevoegd
Hoewel Valeriaan een natuurmiddel is, moet je toch goed oppassen.
Meer innemen dan aanbevolen, kan bepaalde bijwerkingen versterken en die zijn er nog al wat.
Het kruid nooit langer dan 3 weken gebruiken i.v.m. de licht verslavende werking! Valeriaan kan de werking van andere sedatief werkende medicijnen versterken, met name bij ouderen kan dat gevaarlijk zijn, wees daarom voorzichtig met het combineren van Valeriaan en benzodiazepines (Librium, Valium, Mogadon, Dalmadorm, Normison, Rohypnol, Seresta en Temesta. Ook de stofnamen, zoals Diazepam, worden veel gebruikt) bij deze groep, het gevaar voor vallen en botbreuken wordt vergroot.
Dus wordt voor de zekerheid een veilige dosering geadviseerd.
Ook kan het wel even duren voor resultaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik slaap zo slecht.dat ik 2 passiflara caps samen met diazepam neem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan heb je kunnen lezen dat diazepam niet goed samengaat met valeriaan, oppassen dus, voor wie dat gaat proberen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik Sertraline/Zoloft maar ik kan niets vinden in de bijsluiter dat ik daarbij geen Valeriaan mag gebruiken dus dat is in ieder geval geen probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk zijn hier niet alle medicijn namen vermeld die niet samen gaan met valeriaan, blijf dus voorzichtig.