weet iemand waar ik terrecht kan voor medicinale cannabis?

Ik ben chronisch pijnpatient en omdat de hoeveelheid pijnstillers téveel wordt voor mijn maag zou ik graag eens willen proberen om af en toe wat medicinale cannabis te roken naar het schijnt zéér goed om pijn te verlichten.Ik woon in belgie en daar kan het niet verkregen worden wel in nederland vandaar mijn vraag.Ik woon aan de grens van Oostburg,sluis,terneuzen.Kan ik in een coffeeshop terrecht en zo ja waar ergens wie kan mij helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Medicinale cannabis kan op recept verkregen worden. Deze cannabis moet aan heel strenge kwaliteitseisen voldoen, deze kwaliteitseisen worden in een coffeeshop niet altijd gehaald.
Maar je hebt dus wel een recept nodig en het is ook nog eens duurder dan wanneer je het bij een coffeeshop haalt.
In de tekst van de bron kun je zien welk middel ze voorschrijven bij welke klachten maar ook wat het thc-gehalte is van die middelen. Zo kun je misschien bij een coffeeshop makkelijker vragen wat je nodig hebt.
(ze hebben niet dat middel maar waarschijnlijk wel een soort cannabis met vergelijkbaar thc-gehalte)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In Nederland zijn er pijnspecialisten, dokters die zich gespecialiseerd hebben in behandelen van chronische pijn. Vaak zijn dit Anesthesisten. Ze hebben een heel arsenaal van medicijnen en technieken tot hun beschikking, afhankelijk van de soort en oorzaak van de pijn. Ook medicinale Cannabis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben onder behandeling hoor ze stellen een pijnpomp voor maar wou er nog eventjes mee wachten.De medicijnen die ik in grote hoeveelheden krijg voorgeschreven zijn ook niet zo gezond.Ik vind het een beetje raar om gewoon naar een specialist in nederland te stappen met de vraag om medicinale cannabis en dacht er op een andere manier aan te kunnen komen.
Zover als ik het begrepen heb is medicinale wiet niet anders dan "gewone" wiet. Gewoon naar de coffeeshop is dus een prima alternatief, aangezien Belgie volgens mij geen kortingsregeling heeft voor medicinale wiet.

Mocht het nou goed bevallen zou ik een vaporizer aanraden, deze zorgt ervoor dat het roken van marijuana zonder tabak kan en dat de verbranding zo is dat er haast geen schadelijke stoffen vrijkomen. Ook is het pijnstillende effect zo beter te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo dat wist ik niet dat je gewoon in een coffeeshop aan medicinale kan geraken.De stof die erin zit die de roes veroorzaakt is er uitgehaald.bedankt voor de tip voor een vaporizer ik ben 3jaar geleden gestopt met roken en zou niet graag opnieuw verslaafd zijn aan de tabak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan begrijp je mijn uitleg verkeerd, als jij er zeker van bent dat medicinale wiet anders is dan gewone wiet, klopt mijn verhaal niet. Ik ga even googelen/wikien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergis je niet! Medicinale wiet heeft een redelijk laag THC-gehalte vergeleken bij veel wiet die je in coffeeshops kunt kopen.
Als je naar een coffeeshop wilt, leg dan uit waar je het voor wilt gebruiken en vertel je of je het eerder gebruikt hebt. Aan de hand van hun reacties kun je dan wel inschatten of ze je een goede variant verkopen.
Medicinale wiet kun je nergens anders krijgen als alleen via je Specialist, en je mag natuurlijk zelf wel met ideeën komen tijdens je behandeling. Maar wiet is wiet hoor, deze word wel in een laboratorium opgekweekt, maar is qua samenstelling niet anders dan de straat wiet. Je kunt het wel op verschillend manieren tot je nemen maar als ik dat ga noemen word dit antwoord verwijdert. Maar als het op recept gaat krijgen dan word je dat prima uitgelegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje voor je antwoord marjoleintje